۴۴ میلیارد تومان تسهیلات کشاورزی در قائمشهر تخصیص یافت\

۴۴ میلیارد تومان تسهیلات کشاورزی در قائمشهر تخصیص یافت

  • کد خبر: 2111100373
  • چاپ
  • انتشار: 11 شهریور 1399 - 09:28

استنادنیوز / مدیر جهاد کشاورزی قائمشهر از اعتبارات مصوب و تسهیلات بانکی حدود 44 میلیارد تومانی به بهره برداران بخش کشاورزی در سال زراعی 98 و 99 این شهرستان خبر داد.

مجید جعفری با بیان اینکه در بخش مکانیزاسیون ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار بخش کشاورزی شهرستان قائمشهر بود که توانستیم ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار دریافت کنیم ،افزود:  همچنین پنج دستگاه نشاکار تراکتوری را به ارزش ۷۰۰ میلیون تومان در خدمت کشاورزی بگیریم.

وی با اعلام اینکه با وجود شرایط کرونا ما توانستیم در پروژه‌های های زیربنایی تمامی مصوبات تخصیص خورده را با همت همکاران بخش کشاورزی قرارداد ببندیم ، گفت: ۵۰ تا ۶۰ درصد را اجرا کنیم که بقیه هم در دسته اجرا است.

جعفری در خصوص اقدامات اداره تولیدات گیاهی بیان کرد: ۵۵ درصد از نشاء و ۹۵ درصد برداشت به صورت مکانیزه انجام شد و همچنین دو هزار و ۲۰۰ هکتار مبارزه بیولوژیک انجام دادیم که می‌تواند یک برند بسیار خوب برای شهرستان مطرح باشد.

مدیر جهاد کشاورزی قائمشهر همچنین از کاشت ده هزار اصله قلمه توت برای نوغانداری به عنوان طرح میراث ماندگار کشوری خبر داد.

وی شرایط گلخانه‌ای را با توجه به تضمین امنیت بالای تولید و نداشتن ریسک اولویت بخش کشاورزی معرفی کرد و افزود: قائمشهر ۲۶ هکتار گلخانه مستعد دارد که ۱۲ هکتار آن لیمو ترش، ۷ هکتار گل و گیاه زینتی و ۷ هکتار فضای باز سبزی و صیفی است.

جعفری در پایان  با اشاره به اینکه تمام تلاش خود را صرف دانش‌محوری و علمی کردن گلخانه‌ها به کار می‌بندیم، خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی قائمشهر به ۴۸ گلخانه در مقیاس کوچک و دو هکتار گلخانه در مقیاس بزرگ مجوز جدید داده است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار