توافق اولیه یکهزار میلیارد ریالی با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور\

توافق اولیه یکهزار میلیارد ریالی با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور

  • کد خبر: 2111100388
  • چاپ
  • انتشار: 17 شهریور 1399 - 13:50

استانداز مازندران از توافق اولیه یکهزار میلیارد ریالی با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور خبر داد و گفت: بر اساس این توافق ۴۰ درصد از اعتبار از سوی استان و ۶۰ درصد از سوی سازمان راهداری برای پیچ های خطرناک ، تقاطع های خطرآفرین ، روکش و بهسازی راه ها و دیگر پروژه های حوزه راه در مازندران تامین می شود.

به گزارش استناد نیوز و به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران ، توافق اولیه در این زمینه در نشستی که احمد حسین زادگان با عبدالهاشم حسن نیا در تهران داشته ، حاصل شده است.

این نشست مشترک با محوریت بررسی پروژه های راهداری و رفع مشکلات این بخش برگزار شد و طی آن دو طرف در خصوص ارتقا کمی و کیفی شرکت های حمل و نقل در مازندران و رفع مشکلات شرکت های حمل نقل بین المللی، محورها و شریان های اصلی استان و حفظ، نگهداری و ارتقاء راه های روستایی مازندران بحث و تبادل نظر کردند.

استاندار مازندران در پی نشست گفت که توافق اولیه یکهزار میلیارد ریالی با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور انجام شده که بر اساس این توافق ۴۰ درصد از اعتبار از سوی استان و ۶۰ درصد از سوی سازمان راهداری برای پیچ های خطرناک ، تقاطع های خطرآفرین ، روکش و بهسازی راه ها و دیگر پروژه های حوزه راه در مازندران تامین می شود.

احمد حسین زادگان، بهسازی راه های روستایی، تسریع در پیشرفت راه ها و شریان های اصلی و رسیدگی به مشکلات این بخش بویژه حوزه حمل نقل را بسیار مهم و از دغدغه های عمرانی استان عنوان کرد.

استاندار مازندران همچنین در این نشست اخذ مجوز ۲ شرکت حمل و نقل بین المللی برای پایانه های صادراتی و واحدهای تولیدی را که پیشتر مصوب شده بود ، پیگیری کرد.

استان مازندران فاقد شرکت حمل و نقل بین المللی است و با توجه به این که پایانه های صادراتی مهمی در حال فعالیت و راه اندازی هستند و با عنایت به فعالیت برخی شرکت ها و واحدهای تولیدی صادراتی، نیاز به تاسیس و راه اندازی شرکت های حمل و نقل بین المللی و تقویت و توانمندسازی این بخش به عنوان یک ضرورت برای اقتصاد استان دارد.

بر اساس این گزارش ، معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور نیز در این دیدار با اعلام این که محورهای مواصلاتی مازندران در شمار شریان های مهم کشور قرار دارد ، هرگونه حمایت خود را از پروژه های راهسازی استان اعلام کرد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار