\
  • رئیس جمهور؛

عزاداری اربعین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود اما راهپیمایی نداریم/ رعایت اصول بهداشتی ما را از کرونا و آنفلوآنزا حفاظت می کند

  • کد خبر: 2111100399
  • چاپ
  • انتشار: 22 شهریور 1399 - 14:17

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه «امسال مراسمی با عنوان راه پیمایی اربعین نداریم»، گفت: هم راه‌پیمایی برای کربلا نداریم و هم راه‌پیمایی در ایران نداریم.البته عزاداری بر اساس پروتکل‌های بهداشتی برای اربعین و روزهای دیگر ماه صفر برگزار می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا درباره مراسم اربعین ،افزود: مقامات بلندپایه عراق به صراحت به ما اعلام کرده‌اند امسال آمادگی پذیرایی از زائران اربعین ندارند البته وضعیت کرونا در عراق هم خوب نیست و گرفتار هستند و باید بتوانیم به آنها کمک کنیم.

در کرونا تبعیضی بین ایرانی و غیرایرانی نداشتیم

رییس جمهوری با بیان اینکه  از سال ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ چنین حادثه‌ای در ایران و دنیا نداشتیم، بر لزوم رعایت بلند مدت پروتکل‌ها تاکید کرد و گفت: در این شرایط همه چیز معنای خود را از دست داده و معنای خود را پیدا می‌کند. 

وی با بیان اینکه در آغاز بحران در کشورهای اروپایی و آمریکایی، مشاهده کردید که چه وضعی به وجود آمد، اظهار داشت: مردم به فروشگاه‌ها حمله کردند، در فرودگاه‌ها ماسک‌ها قاپیده می‌شد، دستمال کاغذی و مواد غذایی نبود و... این داستان بی‌سابقه‌ای است ولی خوشبختانه یکجا ندیدید بین ایرانی و غیرایرانی در بیمارستان فرق گذاشته شود و رییس بیمارستان به یک غیرایرانی بگوید صبر کن تا تخت خالی پیدا شود. 

روحانی با بیان اینکه در اروپا شرایطی ایجاد شد که برخی‌ها گفتند خانه سالمندان را رها کنید، تصریح کرد: در ایران نسبت به پیر و جوان، ایرانی و غیرایرانی و... تفاوتی قائل نشدیم. در دنیا گفتند چون این فرد سیاه است، برود به آخر صف. در اروپا و آمریکا بین مردم تبعیض قائل شدند ولی در ایران بین اقوام، مذاهب، داخلی و خارجی تبعیض ندیدیم و حقوق‌بشر، معرفت و فرهنگ را دیدیم. 

روحانی با تاکید بر رعایت اصول بهداشتی ، ادامه داد: چند روز پیش سازمان بهداشت جهانی (WHO) اعلام کرد که هیچ چشم انداز قابل اعتماد و روشنی برای آینده همه گیری کرونا و خاتمه بیماری کرونا در یک ماه یا چند ماه دیگر وجود ندارد.

رییس جمهوری افزود: همه اصولی که وزارت بهداشت تاکید می کند اعم از شست و شو دست ها، فاصله گذاری اجتماعی و ماسک زدن و موارد دیگر، مواردی هستند که ما را توامان در برابر کرونا و آنفلوانزا حفط می‌کند.

وی اظهار داشت: امسال می تواند سال بدی باشد. اگر کرونا و آنفلوآنزا روی هم بیفتد و برای ما دردسر ایجاد کند، اما اگر با مراعات اصول بهداشتی در برابر کرونا و هم در برابر آنفلوآنزا ایستادگی کنیم می‌تواند بهترین سال باشد.

روحانی گفت: اگر مردم اصول بهداشتی را مراعات کنند ، در فصل پاییز مشکلی نخواهیم داشت اما اگر فاصله‌های اجتماعی رعایت نشود، رفت و آمدها ادامه داشته باشد، از ماسک استفاده نشود، با هر دو بیماری (کرونا و آنفلوآنزا) مواجه می‌شویم. باید تلاش کنیم سال ۱۳۹۹ راحت ترین سال برای ما در برابر هر ۲ بیماری باشد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار