جویباری ها تا سال آینده دیگر مشکل کمبود آب نخواهند داشت\

جویباری ها تا سال آینده دیگر مشکل کمبود آب نخواهند داشت

  • کد خبر: 2111100412
  • چاپ
  • انتشار: 27 شهریور 1399 - 21:03

مدیر طرح های آبرسانی شرکت آب و فاضلاب استان مازندران با بیان اینکه 12 میلیارد تومان اعتبار ملی برای حل مشکل آب شرب جویبار گرفته شده است، گفت: با توجه به تامین بودجه مورد نظر ما هم تلاش می کنیم تا یک سال آینده مشکل آب شرب شهرستان جویبار رفع شود.

به گزارش استناد نیوز، رضا طبرستانی در بازدید میدانی از مشکلات حوزه آب در بخش گیلخوران شهرستان جویبار با اشاره به اینکه برای جبران کمبود آب شهرستان جویبار طرح های متعددی را در دست اجرا داریم، افزود: در سال گذشته خط انتقالی به اندازه 9 کیلومتر برای مشکل کمبود آب کوهیخیل انجام شد، هم اکنون این طرح در فاز نخست با احداث مخزن و ایستگاه پمپاژ در شهر کوهیخیل در دست اقدام است که با اجرایی شدن این طرح مشکل آبرسانی به شهر گیلخوران و شهرک صنعتی حل می شود.

وی ادامه داد: همچنین جدا سازی این خط از خط منطقه شورکا سبب می شود تا مشکل آبرسانی مناطق مشک‌آباد و بخشی از پهناب هم برطرف شود.

مدیر طرح های آبرسانی شرکت آب و فاضلاب مازندران با بیان اینکه برای تکمیل این طرح ها دو ایستگاه پمپاژ در دست بهسازی داریم، افزود: ایستگاه پمپاژ کیاکلا برای تزریق آب بیشتر به جویبار در دست اجرا است و همچنین برای بهسازی؛ ایستگاه پمپاژ بهنمیر به سمت انارمرز که ترمینال اصلی تقسیم آب محسوب میشود در دست اجرا است که هم اکنون پیمانکار برای 6 کیلومتر خط انتقال آب در نظر گرفته شده است.

طبرساتانی با اشاره به اینکه کل انتقال آب 12 کیلومتراست که در فاز نخست 6 کیلومتر آن انجام شد، گفت که اجرای خط انتقال آب از هدر رفت قسمتی از آب جلوگیری می کند و همچنین توانی برای افزایش انتقال آب خواهد بود.

وی در پایان با اعلام اینکه با اقدامی که در ایستگاه پمپاژ آب بهنمیر انجام می شود، رسوب هایی که در لوله ها وجود دارد هم برطرف می شود، گفت: تاکنون 9 میلیارد تومان برای این طرح ها هزینه شده است و همچنین برای انتقال آب انارمرز هم 6 میلیارد تومان برآورد شده است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار