آشتی با جنگل تلار / پارک جنگلی تلار قائمشهر قطب گردشگری می شود\

آشتی با جنگل تلار / پارک جنگلی تلار قائمشهر قطب گردشگری می شود

  • کد خبر: 2111100424
  • چاپ
  • انتشار: 05 مهر 1399 - 18:56

تفریح و گردشگری یکی از نیازهای ضروری مردم است و جامعه ایی که از امکانات تفریحی مناسبی برخوردار نباشد با معضلات و مشکلاتی روبرو خواهد شد که شاید رفع این مشکلات به سهولت ممکن نباشد.

به گزارش استنادنیوز، قائمشهر از جمله شهرها در استان مازندران است که از وجود فضایی برای تفریح و گذران اوقات فراغت خانواده ها بی بهره بود و این موضوع همواره مورد انتقاد شهروندان قرار داشت.یکی از وظایف شهرداری ها فراهم کردن این امکانات می باشد که عباس صالح زاده شهردار قائمشهر این نکته را در الویت برنامه های خود قرار داده است.

پارک جنگلی تلار سرمایه ملی که هرگز مورد توجه مسئولان شهرستان قائمشهر و استان مازندارن قرار نگرفت. این پارک با وسعت 157 هکتار در منطقه جاده نظامی واقع شده و فاصله آن با مرکز شهر قائمشهر 7 کیلومتراست. پارک جنگلی تلار مملو از درختان قدیمی و کهنسالی است که انواع مختلف حیوانات نادر جهان در این پارک زیست می کنند. این سرمایه بزرگ خدادادی می توانست با حمایت مسئولین به قطب گردشگری منطقه تبدیل و اقتصاد شهر را دگرگون کند اما متاسفانه طی سالیان گذشته هیچ اقدام درخوری برای بهره برداری از آن صورت نگرفت.

دقیقا از سال 80 پارک جنگلی تلار بارها در اختیار شهرداری های قائمهشر قرار گرفت اما هرگز به سرانجام نرسید. در دوره پنجم شورای شهر قائمشهر، عباس صالح زاده شهردار جوان قائمشهر کمر همت را بست و با جذب سرمایه گذار برای افزایش سرانه گردشگری این شهرستان فاز نخست را به مرحله اجرا رساند که این اقدام ارزشمند مورد توجه استاندار مازندران قرار گرفت زیرا اقدامات در فاز نخست سبب شد که پارک جنگلی تلار به دومین پارک جنگلی استان مازندران تبدیل شود.

صالح زاده تنها شهردار در قائمشهر است که توانسته اقدامات بزرگ و پروژه های زیر بنایی مناسبی در راستای توسعه پارک جنگلی تلار از جمله: پاکسازی، نظافت، آماده سازی کمپ ها و آلاچیق ها، پاک تراشی، ترمیم مسیر عبور و مرور جنگلی، ترمیم و بازگشایی حاشیه پارک جنگلی، ساخت و بهسازی سرویس های بهداشتی، رنگ آمیزی و آبخوری ها، رسیدگی به روشنایی معابر و تاسیسات انجام دهد.

شهرداری قائمشهر با هدف ایجاد نشاط اجتماعی و تبدیل این پارک به مرکز تفریحی خانواده های قائمشهری امکاناتی از جمله: پنج کیلومتر جاده سلامت اعم از دوچرخه سواری، پیست آفرود، موتورهای چهار چرخ، ویلچر، حدود 40 واحد اقامتی و سوئیت و یکهزار متر مربع فضای رستورانی تعبیه و همچنین در جهت گسترش فضای ورزشی و زیباسازی محوطه پارک 330 پله با دیوارهای رنگی، ست های ورزش همگانی ساخته است.

این اقدامات صورت گرفته در فاز نخست پارک جنگلی تلار با تلاش مدیریت شهری و حمایت فرماندار و نمایندگان حوزه انتخابیه قائمشهر انجام شد تا گردشگران و شهروندان قائمشهری در آینده ایی نزدیک بتوانند از امکانات این پارک بهره مند شوند.

شهرداری قائمشهر در نظر دارد برای فاز دوم پروژه بزرگ پارک جنگلی و در ادامه روند راه اندازی سایت های بزرگ تفریحی و گردشگری از ظرفیت سرمایه گذاران دارای اهلیت استفاده نماید تا احداث هتلینگ، رستوران، نمازخانه و سرویسهای بهداشتی در آینده ایی نزدیک انجام شود.

اقدام دیگری که شهردار قائمشهر برای پارک جنگلی تلار در نظر دارد ایجاد حیات وحش در فضایی به مساحت 95 هکتار است تا گردشگران بتوانند با خودرو در قفس به بازدید بپردازند .



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار