در صورت شیوع پیک سوم کرونا، وزیر آموزش و پرورش باید پاسخگو باشد\
  • عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس؛

در صورت شیوع پیک سوم کرونا، وزیر آموزش و پرورش باید پاسخگو باشد

  • کد خبر: 2111100425
  • چاپ
  • انتشار: 05 مهر 1399 - 19:05

منتخب مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس یازدهم با اعلام اینکه اگر پیک سوم کرونا در کودکان باشد، باید وزیر آموزش و پرورش پاسخگو باشد، افزود: پروتکل های بهداشتی نه فقط در مدارس محروم بلکه در مدارس برخوردار هم اجرا نمی شود.

محمدعلی محسنی بندپی در گفت و گو با استناد نیوز با اشاره به اینکه وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد در تمامی مدارس پروتکل های بهداشتی رعایت می شود، افزود: در بازدیدهای میدانی و گزارش های رسیده به ما خلاف گفته های وزیر ثابت شد، تصمیم گرفتیم از معاونین وزیر آموزش و پرورش و وزیر بهداشت برای بررسی موضوع دعوت کنیم. وزیر آموزش و پرورش بازگشایی مدارس در کشورهای توسعه یافته همانند؛ سوئد، دانمارک و انگلستان را ملاکی برای بازگشایی مدارس در ایران عنوان نمود در حالیکه چنین مقایسه ایی موضوعیت ندارد و امکانات کشورهای یاد شده با ما برای رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس قابل قیاس نیست.

وی با انتقاد از بازگشایی زود هنگام مدارس در شهریورماه، افزود: تصمیمات عجولانه و جزیره ای موجب نگرانی والدین هشت میلیون دانش آموز مقطع دوره ابتدایی شد که پس از آن اعلام شد ورود دانش آموزان به مدارس اجباری نیست، درحالی که می شد از ابتدا تصمیم مناسب تری اتخاذ شود.

منتخب مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت با تاکید بر اینکه اگر پیک سوم کرونا در کودکان شیوع یابد، باید وزیر آموزش و پرورش پاسخگو باشد، افزود: پروتکل های بهداشتی نه فقط در مدارس محروم بلکه در مدارس برخوردار هم اجرا نمی شود، بنابراین در کمیسیون تلاش کردیم که از رئیس جمهور و رئیس برنامه و بودجه بخواهیم تا اعتبار بیشتری برای رعایت بهداشت در مدارس اختصاص دهند.

در مدارس پروتکل های بهداشتی رعایت نمی شود

محسنی بندپی با اعلام اینکه کلیپ های مختلفی از رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی در مدارس در فضای مجازی پخش می شود، گفت: مقاطع پایین تحصیلی درک مناسبی از رعایت پروتکل های بهداشتی ندارند بنابراین از صدا سیما درخواست کردیم که برنامه های آموزشی بیشتری برای دانش آموزان طراحی و ارائه دهند که با این آموزش ها دانش آموزان هم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند تا در مهرماه پیک سوم شیوع کرونا را نداشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در پیک اول مقابله با کرونا بسیار مناسب بود و حساسیت بالایی وجود داشت و تعداد فوتی ها هم نسبت به موارد ابتلا پایین بود، بیان کرد: در پیک دوم نسبت فوتی ها به دلیل عدم رعایت پروتکل بهداشتی تا دو برابر در مقایسه با پیک اول افزایش یافت و متاسفانه به ثبت 239 مورد فوتی در یک روز رسیدیم. اکنون که شرایط تحت کنترل قرار گرفته است نگران هستیم با تصمیمات عجولانه شاهد شیوع پیک سوم  ویروس کرونا در دانش آموزان باشیم.

جذب نیرو کادر درمانی به دلیل مشکل مالی محقق نشد

منتخب مردم نوشهر و چالوس در خصوص کمبود کادر درمان، گفت: مردادماه امسال در کمیسیون بهداشت و درمان؛ معاونت توسعه و برنامه ریزی را خواسته ایم که با توجه به خستگی کادر درمان، جذب نیروی جدید بخش پرستاری انجام شود که قرار بود 10 هزار نیرو جدید استخدام شود اما به دلیل مشکلات مالی ناشی از تحریم های آمریکا و کاهش درآمدهای مالیاتی به دلیل شیوع ویروس کرونا سبب شد تا این امر محقق نشود و در نهایت جذب 3 هزار نیرو به تصویب رسید.

محسنی بندپی با اشاره به اینکه برای حفظ کادر موجود هم مشوق های مالی در نظر گرفته ایم، افزود: برای کادر درمانی که دربخش کرونایی فعالیت دارند ضریب مناطق محروم اعمال خواهد شد و همچنین کادرهای درمانی رسمی بخش کرونایی هم رتبه های تشویقی اهدا می شود.

وی در پایان با اعلام اینکه ویروس کرونا هنوز ناشناخته است و داروی مشخصی برای درمان آن وجود ندارد، گفت: وزیر بهداشت اعلام کرد آمادگی خرید دارو کرونا را داریم اما به دلیل تحریم های دارویی برای خرید دارو هم با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنیم. اگر دارو ویروس کرونا کشف شود باز هم تنها راه مقابله برای جلوگیری از این بیماری رعایت پروتکل های بهداشتی است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار