هزینه ۹۰ میلیارد ریالی برای حل مشکل آب آشامیدنی شهرستان جویبار / تجهیز و نوسازی چاه شرکت نساجی قائمشهر در آینده ای نزدیک\

هزینه ۹۰ میلیارد ریالی برای حل مشکل آب آشامیدنی شهرستان جویبار / تجهیز و نوسازی چاه شرکت نساجی قائمشهر در آینده ای نزدیک

  • کد خبر: 2111100430
  • چاپ
  • انتشار: 06 مهر 1399 - 16:08

مدیرعامل شرکت آبفا مازندران با اعلام اینکه تاکنون ۹۰ میلیارد ریال برای مشکل آب آشامیدنی شهرستان جویبار هزینه شده است، گفت: در آینده ایی نزدیک عملیات اجرایی تجهیز و نوسازی چاه  شرکت نساجی قائمشهر آغاز خواهد شد.

به گزارش استناد نیوز؛مجید عبدالهی در بازدید از طرحهای آبرسانی در روستاهای کردکلا و انارمرز شهرستان جویبار،افزود:  با بررسی و نشستهای متعدد و ارائه راهکارهای مناسب، مشکلات کمبود آب این دو روستا نیز برطرف خواهد شد.

وی با اعلام اینکه با احداث طرحی جدید شهر کوهیخیل را از هدر رفت آب نجات داده ایم، گفت: با اجرایی شدن طرحی جدید در شهر کوهیخیل از هدر رفت 15 لیتر آب در ثانیه جلوگیری شد و همچنین طرحی دیگر در شهر کوهیخیل در دست اجرا است که با به بهره بردای رسیدن از آن مشکل کم آبی جویبار حل می شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای رفع کمبود آب شرب مردم قائمشهر، افزود: یکی از نقاطی که با افت فشار و کمبود آب مواجه است شهرک نساجی در این شهر می باشد.

مدیر عامل آبفا مازندران ادامه داد: یک حلقه چاه در شرکت نساجی سابق در سال 1336 حفر شد که بررسی کارشناسان نشان داد این چاه  می تواند کمبود آب شرب 5 هزار مشترک در خیابان ساری و شهرک نساجی را برطرف نماید.

عبدالهی با اشاره به تجهیز و بازسازی این چاه در آینده نزدیک تصریح کرد: عمق اولیه این چاه 48 متر با آبدهی 10 لیتر بر ثانیه می باشد که پس از بازسازی، بهسازی و لایروبی، عمق آن به 62 متر و ظرفیت آبدهی  45 لیتر بر ثانیه افزایش می یابد.

جویباری ها سال آینده مشکل کمبود آب ندارند

مدیر طرح های آبرسانی شرکت آب و فاضلاب مازندران در بازدید از وضعیت آب آشامیدنی بخش گیلخوران جویبار، افزود : برای جبران کمبود آب شهرستان جویبار طرح های متعددی در دست اجرا است .

رضا طبرستانی توضیح داد : پارسال خط انتقالی به طول ۹ کیلومتر برای رفع کمبود آب کوهیخیل ایجاد شد و هم اکنون این طرح در فاز نخست با احداث مخزن و ایستگاه پمپاژ در حال پیگیری است که در صورت بهره برداری مشکل آبرسانی به شهر گیلخوران و شهرک صنعتی حل می شود.

وی ادامه داد: همچنین جدا سازی این خط از خط منطقه شورکا سبب می شود تا مشکل آبرسانی مناطق مشک‌آباد و بخشی از پهناب هم برطرف شود.

مدیر طرح های آبرسانی شرکت آب و فاضلاب مازندران گفت : برای تکمیل این طرح ها ۲ ایستگاه پمپاژ هم در دست بهسازی است که یکی ایستگاه پمپاژ کیاکلا برای تزریق آب بیشتر به جویبار است و دیگری ایستگاه پمپاژ بهنمیر به سمت انارمرز است که ترمینال اصلی تقسیم آب محسوب می شود و هم اکنون پیمانکار برای ۶ کیلومتر خط انتقال آب در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه کل مسیر انتقال آب این طرح ۱۲ کیلومتراست که در فاز نخست ۶ کیلومتر آن اجرا شد ، افزود : با اجرای خط انتقال از هدر رفت قسمتی از آب جلوگیری و قابلیت انتقال افزایش خواهد  یافت.

طبرستانی همچنین گفت که با بهسازی ایستگاه پمپاژ آب بهنمیر رسوب های لوله ها هم برطرف می شود.

گفتنی است مهندس علیپور در این بازدیدها بر رفع مشکلات مردمی به ویژه در بخش آب تاکید و از خدمات مجموعه آب و فاضلاب استان مازندران قدردانی کرد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار