به زودی مشعل گاز 200 روستا و شهر مازندران روشن می شود\

به زودی مشعل گاز 200 روستا و شهر مازندران روشن می شود

  • کد خبر: 2111100435
  • چاپ
  • انتشار: 07 مهر 1399 - 16:20

مدیر عامل شرکت گاز مازندران با بیان اینکه امسال 195 روستا و یک شهر در این استان از نعمت گاز برخوردار می شوند، گفت: این قابلیت را داریم تا تعداد گازرسانی به روستاها را به بیش از 200 تا برسانیم.

جعفر احمدپور در گفت و گو با استناد نیوز با بیان اینکه 3 هزار و 800 روستا در سطح استان وجود دارد، افزود: از این تعداد 2 هزار و 800 روستا قابلیت گازرسانی دارند که تاکنون 2 هزار و 308 روستا گازرسانی شده است و این مساله باعث شد تا استان مازندران حائز رتبه اول گازرسانی در کشور شود.

وی با اعلام اینکه 95 درصد از جمعیت روستایی و 99.9 درصد از جمعیت شهری استان از نعمت گاز برخوردار هستند، گفت: از 61 شهر استان مازندران تنها دو شهر گزنک و بلده به دلیل شرایط کاری سخت و کوهستانی از نعمت گاز شهری برخوردار نیستند که عملیات اجرایی آنها در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران با بیان اینکه امسال عملیات اجرایی گازرسانی به 213 روستای استان در حال انجام است، افزود: اجرای گازرسانی به 407 روستا در حال مطالعه است که با انجام آن تمامی روستاهای این استان از نعمت گاز برخوردار می شوند.

تلاش برای افزایش پایداری گاز در مازندران

احمدپور با اشاره به اینکه مازندران از سه نقطه جدید دیگر به خط لوله گاز سراسری وصل می‌شود، گفت: این سه نقطه جدید شامل اتصال خط لوله انتقال گاز از امامزاده هاشم در جاده هراز، گدوک در محور فیروزکوه و سه هزار تنکابن از طریق محور الموت قزوین بوده است.

وی بیان کرد: به طور یقین با اتصال شبکه داخلی گاز استان به این خطوط اصلی، افت فشار گاز در استان از بین خواهد رفت و همه مناطق روستایی و شهری نیز از این انرژی پاک بهره مند خواهند شد.

ظرفیت تولید گاز در مازندران بیش تر از مصرف

مدیر عامل شرکت گاز مازندران با بیان اینکه در سطح استان یک میلیون و 500 هزار مشترک از نعمت گاز برخوردار هستند، افزود: میزان پیک مصرف گاز در سال گذشته هشت میلیارد متر مکعب و در روز 38 میلیون مترمکعب بوده است.

احمدپور از آمادگی شرکت گازمازندران برای پیک مصرف 40 میلیون متر مکعب در روز خبر داد و گفت: البته باید استفاده صحیح از گاز طبیعی فرهنگ سازی شود چرا که ما امانت دار نسل آینده هستیم.

وی با اشاره به اینکه گازرسانی به مناطق هزار جریب نکاء، بهشهر و گلوگاه از طرح های در دست اجرا است، ادامه داد: امسال تمامی مناطق روستایی هزارجریب نکا از نعمت گاز برخوردار می شوند و برای منطقه بهشهرهم تمام تلاشمان را به کار می گیریم تا مردم آن منطقه از نعمت گاز برخوردار شوند.

مدیر عامل شرکت گاز مازندران یکی از مشکلات مهم گازرسانی در منطقه گلوگاه را احداث بزرگراه دامغان به بهشهر اعلام کرد و افزود: برای حل این موضوع طرح هایی را ارائه داده ایم که در صورت گرفتن مجوزات لازم از بزرگراه می توانیم عملیات اجرایی را آغاز و امیدواریم تا سال آینده مردم آن منطقه هم از نعمت گاز برخوردار شوند.

حل مشکل فشار گاز سوادکوه با احداث خط لوله چهاردانگه

احمدپور با اشاره به اینکه کل منطقه دودانگه از نعمت گاز برخوردار شده است، افزود: بیش از 80 درصد از منطقه چهاردانگه هم از نعمت گاز برخوردار شده و مابقی منطقه به دلیل رانشی بودن کار را با کندی مواجه کرده است.

وی بیان کرد: بنا بود تا پاییز امسال اهالی منطقه چهاردانگه از نعمت گاز برخوردار شوند اما به دلیل افزایش نرخ ارز و قیمت دلار وقفه ایی در کار ایجاد شده است.

مدیرعامل شرکت گاز مازندارن از انتقال خط 42 اینچ به منطقه سوادکوه خبر داد و گفت: هم اکنون گازرسانی به منطقه سوادکوه از طریق خط 30 اینچ شهرستان قائمشهر انجام می شود البته برای جبران افت فشار گاز در منطقه سوادکوه و بابلکنار در حال احداث خط لوله گاز از منطقه چهاردانگه هستیم تا اگر این مناطق با افت فشار گاز مواجه شدند، توسط این طرح جبران شود.

احمدپور به طرح گازرسانی به منطقه راستوپی شهرستان سوادکوه اشاره ایی کرد و ادامه داد: طراحی گازرسانی به منطقه راستوپی انجام و چندین مرحله به مناقصه گذاشته شد اما هنوز پیمانکار انتخاب نشده است.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران در پایان با اعلام اینکه به زودی گازرسانی به یک شهر و 195 روستای مازندران انجام می شود، گفت: افتتاح این پروژه ها به صورت ویدئو کنفرانس انجام خواهد شد و مردم هم از نعمت گاز برخوردار می شوند البته این توانایی را هم داریم که تعداد پروژه های قابل افتتاح را به بیش از 200 طرح برسانیم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار