نقش ارزشمند نیروی هوایی در سرنوشت جنگ تحمیلی و کشور / افتتاح المان شهید ذبیحی در جویبار\

نقش ارزشمند نیروی هوایی در سرنوشت جنگ تحمیلی و کشور / افتتاح المان شهید ذبیحی در جویبار

  • کد خبر: 2111100477
  • چاپ
  • انتشار: 07 آبان 1399 - 16:53

معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش با اعلام اینکه نیروی هوایی نقش ارزشمندی در سرنوشت جنگ تحمیلی و کشور داشته است ، گفت که شهدای ارزشمندی را نیز تقدیم این آب و خاک کرده است.

به گزارش استناد نیوز،امیر سرتیپ مهدی هادیان در آیین و یادواره افتتاح یادمان سرلشگر خلبان شهید ذبیحی در جویبار با اشاره به اینکه اگر یاد شهدا و احترام به آنان تکرار و بعنوان یک فرهنگ در کشور نبود، بسیاری از ارزشهای انقلاب فراموش می شد، افزود: امروز یاد شهدا مهمترین ابزار فرهنگی و مولفه ی برتری ساز در مقابله با هجمه های بی شمار دشمنان این آب و خاک است.

وی برگزاری این یادواره را قدردانی مردم از ولی نعمتان خود و همچنین قدردان کسانی دانست که برای اقتدار این آب و خاک از جان و مال خود گذشتند.

معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش اظهار کرد: در یک جمله می توان گفت، نیروی هوایی نقش ارزشمندی در سرنوشت جنگ تحمیلی و کشور داشته است و شهدای ارزشمندی را نیز تقدیم این آب و خاک کرده است.

امیر سرتیپ هادیان بیان کرد: همچنین بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با همت دانشمندان و نخبگان کشور دستاوردهای خوبی در بحث تجهیزات نظامی و همچنین دستیابی به ساخت انواع موشک ها دست یافته ایم.

عبداله ملکی مدیر کل حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس استان مازندران در این مراسم با اشاره به اینکه بعد از شهادت شهید ذبیحی تا به امروز این شهید بزرگوار گمنام بوده است، گفت: امروز یادواره ی خلبانان شهید ارتش جمهوری اسلامی با محوریت شهید ذبیحی در شهرستان جویبار برگزار شد.

شهردار جویبار با بیان اینکه المان سردار شهید ذبیحی ظرف مدت 2 ماه به بهره برداری رسید، گفت: در جویبار با رویکرد انقلابی سعی کرده ام تا پروژه ها را به بهره برداری برسانم .

همت محمد نژاد با بیان اینکه سه میدان در جویبار به بهره برداری رسانده ام، افزود: میدان 9 دی، میدان آزادگان و المان شهید ربیحی به بهره برداری رسیده است.

شهید پرویز ذبیحی از خلبانان شاخص و بنام استان مازندران و کشور است و پرواز فانتوم خلبانان شهید خلعتبری و ذبیحی در دوران خشت سال جنگ تحمیلی مشهور است .

در سال ۱۳۵۷ با شروع انقلاب اسلامی ملت ایران به رهبری امام خمینی(ره) با توجه به پست حساسش به طور مخفیانه بر علیه رژیم ستمشاهی فعالیت می کرد. در طی این مدت پیام های محرمانه امام خمینی را در رابطه با ارشاد ملت ایران دریافت نموده و بدان عمل می کرد.

با پیام امام و سخنرانی آیت الله بهشتی در سالن اجتماعات پایگاه تبریز به ندای رهبر و امام خویش لبیک گفت و در عملیات پاکسازی کردستان از اشرار و افراد خائن به اسلام و ایران فعالیتهای گسترده داشت.

این شهید خلبان به خاطر رشادت های فراوانی که در جنگ تحمیلی انجام داد مورد تشویق قرار گرفت و حائز دریافت  ۲ درجه افتخاری شد ولی از گرفتن آن امتناع کرد و آن را وظیفه ای می دانست در برابر اسلام و انقلاب که باید انجام می داد.

خلبان ذبیحی در طی ۵۲ روز بعد از شروع جنگ تحمیلی ۷۶ ماموریت پروازی داشت و در تاریخ ۲۲ آبان ۱۳۵۹ در چهلمین پرواز برون مرزی خود بعد از انجام ماموریت موفقیت آمیز در برگشت به خاک کشور مورد اصابت موشک دشمن قرار گرفت و به شهادت رسید.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار