طرح محله، ویژه شهید سلیمانی در سمیرغ آغاز شد\

طرح محله، ویژه شهید سلیمانی در سمیرغ آغاز شد

  • کد خبر: 2111100584
  • چاپ
  • انتشار: 02 آذر 1399 - 10:41

فرماندار شهرستان سیمرغ با اعلام وضعیت نارنجی این شهرستان، گفت: طرح محله و خانواده محور" شهید حاج قاسم سلیمانی" از روز گذشته با هدف پیشگیری و درمان مناسب در این شهرستان در حال انجام شدن است.


مجتبی حبیب نژاد روشن روز یک شنبه در گفت و گو با استناد نیوز، افزود:این طرح به منظور مدیریت و کنترل ویروس کرونا، از روز گذشته (شنبه ) با همکاری سپاه، بسیج، بهورزان، دهیاران و شوراها در همه محلات سطح شهر و روستا در حال انجام شدن است.
وی با اعلام اینکه در این طرح بیمارانی که در قرنطینه هستند باید توصیه های خودمراقبتی را انجام و همچنین مایحتاج زندگیشان تامین می شود، گفت: شناسایی افرادی که با بیماران کرونایی در تماس بوده اند، کمک به بیماران به ویژه افراد بی بضاعت که در قرنطینه هستند از مواردی است که در طرح محله محور انجام می‌ شود.
فرماندار شهرستان سیمرغ با بیان اینکه جدیت در این کار به ریشه کن شدن این ویروس کمک خواهد کرد، افزود: اگر این طرح کامل و به طور 100 درصدی در سطح محلات و روستاها اعمال شود، به قطع زنجیره این ویروس کمک خواهد کرد.
همراهی اصناف با طرح محدودیت فعالیت بازار
حبیب نژاد با بیان اینکه در ابتدای طرح محدودیت فعالیت اصناف تاکنون بازاراین این شهرستان همراهی خوبی داشته اند، گفت: خوشبختانه در راستای اعمال محدودیت های کرونایی، هیچ گونه پلمبی در سطح این شهرستان نداشته ایم که این مساله اعتماد دوسویه بین مسئولین و مردم را می رساند.
وی با اشاره به اینکه بیش از 2 هزار و 500 بازرسی در سطح این شهرستان انجام شده است، بیان کرد: 98 درصد از اصناف و بازارایان سطح این شهرستان با اجرای این طرح همراهی داشته اند و 2 درصد دیگر هم به دلیل موقعیت شغلی و حضور مشتریان در واحدشان با تاخیر نسبت به بستن مغازه خود اقدام کرده اند.
فرماندار شهرستان سیمرغ با اعلام اینکه چهار تیم بازرسی علاوه بر بازدید و سرکشی از اصناف و بازار سطح این شهرستان کار اقناع سازی مردم را انجام می دهند، ادامه داد: در ابتدای طرح اقناع سازی، با مقاومت از سوی شهروندان مواجه بوده ایم، اما این طرح با نگاه کارشناسانه برای افکار عمومی انجام شد، تا ساده پنداری کرونا از بین برود.
حبیب نژاد با بیان اینکه خوشبختانه اعمال این طرح در سطح این شهرستان موفقیت آمیز و همراهی مردم خوب بوده است، بیان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون این شهرستان به نسبت جمعیتی سایر شهرستان ها، تعداد مرگ و میرها و بستری ها بسیار اندک و پایین بوده است.
ایست بازرسی مدخل های ورودی به شهرستان
فرماندار شهرستان سییمرغ در خصوص اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت های کرونایی در سطح این شهرستان، گفت: در راستای اجرایی این طرح بلوارهای منتهی به شهرستان های بابلسر، قائمشهر و ساری ایست بازرسی مستقر شد تا از ورود افراد با خودرو پلاک غیربومی جلوگیری شود.
حبیب نژاد در پایان با بیان اینکه اولین روز از طرح جامع مدیریت هوشمند با همراهی مردم و مسافران همراه بوده ایم، افزود: این طرح تا 20 آذرماه ادامه دارد بنابراین از مردم می خواهیم تا پایان اجرای این طرح همراهی داشته باشند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار