نوسازی تجهیزات کارخانه های آرد در مازندران ضروری است / تعطیلی خبازیهای متخلف در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی\

نوسازی تجهیزات کارخانه های آرد در مازندران ضروری است / تعطیلی خبازیهای متخلف در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی

  • کد خبر: 2111100589
  • چاپ
  • انتشار: 03 آذر 1399 - 11:05

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران به طرح ساماندهی کیفیت آرد در استان اشاره کرد و نوسازی تجهیزات کارخانه های آرد را ضروری دانست.


عباسعلی وفایی نژاد در جلسه کارگروه آرد ونان به تصمیم گیری هایی در حوزه آرد و نان و گندم اشاره کرد و گفت: مقرر شد به هر واحد صنفی از یک کارخانه آرد تحویل داده شود.
وی تحویل آرد از یک کارخانه به واحدهای صنفی را در ساماندهی و یکنواخت کردن کیفیت آرد کارخانجات مؤثر دانست و اختلاف در کیفیت آرد را به هیچ وجه قابل قبول ندانست.
وی با تاکید براینکه باید آرد با کیفیت به خبازی‌ها تحویل شود، نوسازی تجهیزات و ارتقای کیفیت آرد تولید را ضروری دانست و گفت: کارخانجات باید آرد باکیفیت به نانوایی‌ها تحویل دهند.
دبیر کارگروه آرد ونان مازندران تصریح کرد: اگر کیفیت آرد مورد تأیید دستگاه‌های ذیربط نباشد آرد کارخانجات کسر می‌شود.
وفایی با اشاره به طرح ویژه نظارت و بازرسی بر خبازی‌ها، گفت: با برپایی اکیپ‌های گشت و بازرسی با هرگونه تعطیلی خودسرانه و یا کسری آرد خبازی‌ها برخورد می‌شود.
تعطیلی خبازی های متخلف
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران با بیان اینکه رعایت نکات بهداشتی در نانوائی ها می تواند اطمینان از سلامت نان را افزایش دهد، ادامه داد: با توجه به پیک شیوع کرونا در استان اجرای پروتکل های بهداشتی و همچنین رعایت فاصله اجتماعی در زمان دریافت نان توسط شهروندان و نحوه رعایت مسائل بهداشتی فردی و عمومی توسط متصدیان و کارکنان واحد خبازی می تواند به عنوان اقدامات پیشگیرانه از ابتلای هموطنان به این بیماری باشد .
عباسعلی وفائی نژاد با بیان اینکه افراد شاغل در نانوائی در صورت داشتن علایم ابتلا هرگز به محل کار خود مراجعه نکنند عنوان کرد : کارکنان شاغل در خبازی ها باید از ماسک و کلاه مناسب استفاده کنند و تمامی تجهیزات نانوائی و سطوحی که نان روی آن قرار می گیرد به صورت روزانه و قبل از شروع کار ضد عفونی و گند زدایی شود .
وی تاکید کرد : واحدهای خبازی ضرورت دارد تا حد امکان از دستگاه کارتخوان جهت جلوگیری از تبادل پول نقد اقدام کرده و در صورت ارائه پول نقد توسط مشتری از پنس جهت جابه جایی استفاده گردد.
دبیر کارگروه آرد و نان استان تصریح کرد : در هر واحد صنفی خبازی یک نفر به عنوان فروشنده ، صرفاً برای اخذ وجه باید حضور داشته باشد و این فرد در فرآیند تولید و توزیع نان نباید دخالت نماید .
وی جلوگیری از ورود افراد متفرقه به داخل واحد صنفی، شستشوی مکرر دست ها هر نیم ساعت یکبار و استحمام روزانه کارکنان و شستشوی لباس آن ها را از دیگر نکات بهداشتی دانست که کلیه خبازیها موظف به اجرای آن می باشند .
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران با اشاره به اینکه عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در خبازی ها می تواند سلامت شهروندان را به مخاطره اندازد اظهار داشت : در طرح تشدید نظارت و بازرسی بر خبازی ها در صورت عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی مرتبط با ویروس کرونا توسط نانوایان در مرحله اول به واحد صنفی متخلف تذکر داده خواهد شد و در صورت تکرار با اعلام دستگاههای نظارتی و ذیربط از جمله اداره صمت و دانشگاه علوم پزشکی ، اداره غله نسبت به تعطیلی و قطع سهمیه واحد متخلف و اختصاص آن به نزدیک ترین خبازی منطقه اقدام خواهد کرد .
وفایی نژاد همچنین خاطر نشان کرد : طرح تشدید نظارت و بازرسی بر واحدهای خبازی به منظور چگونگی اجرای پروتکل های بهداشتی پیشگیری و کنترل بیماری کرونا در کنار سایر اقدامات و بازرسیهای ذاتی دستگاههای مرتبط از جمله دانشگاه علوم پزشکی و اداره صمت در سطح شهرستانها در حال اجرا می باشد .



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار