افزایش 20 درصدی حقوق تامین اجتماعی تا پایان امسال / نظارت جدی برای افزایش حقوق سال آینده داریم / سهمیه 250 هزار مسکن برای جامعه کارگری\
  • علی بابایی کارنامی؛

افزایش 20 درصدی حقوق تامین اجتماعی تا پایان امسال / نظارت جدی برای افزایش حقوق سال آینده داریم / سهمیه 250 هزار مسکن برای جامعه کارگری

  • کد خبر: 2111100629
  • چاپ
  • انتشار: 15 آذر 1399 - 10:11

رئیس فراکسیون کارگری مجلس یازدهم با اعلام بدهی 250 هزار میلیاردی دولت به تامین اجتماعی، گفت: اگر دولت این میزان بدهی را به تامین اجتماعی پرداخت می کرد، بدون شک امروز حقوق بازنشستگان به 10 میلیون تومان می رسید.

به گزارش استناد نیوز، علی بابایی کارنامی در نشست مجازی با اصحاب رسانه با بیان اینکه از 32 هزار میلیارد تومان 16 هزار میلیارد تومان به بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت شده است، افزود: از این میزان مبلغ هفت هزار میلیارد تومان برای افزایش وام، تسهیلات و مابقیی هم در قالب افزایش سرمایه بانک رفاه کارگران استفاده شده است.
وی با بیان اینکه تمامی منابع حاصل از صندوق بازنشستگی برای دولت و تامین اجتماعی از طریق بیمه پردازی است، گفت: دولت منابع را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نمی کند و این امر منجر به بدهی 250 هزار میلیارد تومانی دولت به این سازمان شده است.
نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس، ادامه داد: اگر این میزان مبلغ بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی به صورت نقدی پرداخت می شد، بدون شک امروز حقوق بازنشستگان به 10 میلیون تومان می رسید.
بابایی با تاکید براینکه ما در مجلس یازدهم این اشتباه را تکرار نخواهیم کرد تا بار مالی جدید به تامین اجتماعی تحمیل شود، گفت: اینها همه اشکالات اساسی و ساختاری است که در ارتباط بین قانون گذار و بیمه وجود دارد، بنابراین ما باید نقد به گذشتگان داشته باشیم.
وی به جلسه ایی که اخیرا با مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی کشور داشت اشاره ایی کرد و گفت: در دیداری که با دکتر سالاری داشته ام بنا شد تا پایان امسال 20 درصد به دریافتی حقوق بگیران تامین اجتماعی که زیر 3 میلیون تومان حقوقشان است اضافه گردد و این افزایش در سطوح حقوقی بالاتر به تناسب کمتر خواهد بود تا فاصله بین حقوق ها به تدریج کمتر شود.


نامزد رئیس جمهوری بدون طرح برنامه حق شرکت در انتخابات را ندارد
نماینده مردم ساری و میاندورود با اعلام اینکه سازوکار اقتصادی و مدیریتی مرتبط با اقتصاد کلان باید شفاف و روشن باشد، بیان کرد: در این حوزه تلاش های نظارتی از سوی کمیسیون کارگری، اجتماعی به نمایندگی از دولت و مجلس انجام شد. ماهانه هم جلسه سران روسای مختلف کمیسیون ها، با حضور قالیباف رئیس مجلس برگزار و مباحث بررسی می شود.
بابایی با اعلام اینکه متاسفانه در زمان انتخابات، کاندیداها احساسی وارد عمل می شوند و در هنگام ثبت نام شناختی از کار ندارند، گفت: در مجلس؛ قانون جامع ریاست جمهوری در 16 بند برای اختیارات ریاست جمهوری ارئه شده است.
وی با تاکید براینکه اگر نامزد ریاست جمهوری برنامه ایی نداشته باشد وزرات کشور وی را ثبت نام نخواهد کرد، افزود: افرادی که می خواهد وارد کرسی ریاست جمهوری شوند باید با شناخت و مطالعه برمبنای حوزه های دیپلماسی جهانی، بین المللی، سیاست، اقتصادی و غیره وارد شوند.
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در مجلس آغاز شده است، گفت: در هفته آینده اصلاح مفاد قانون انتخابات ریاست جمهوری در دستور کار مجلس قرار می گیرد، در صحن کلیات تصویب و جزئیات هم بحث می شود تا با تصویب این قانون بتوانیم امید واقعی را به جامعه اسلامی تزریق کنیم.


امسال برای افزایش مزد کارگران نظارت جدی داریم
بابایی در ادامه با بیان اینکه بنده با یک تریبون و به تنهایی نمی توانم مشکل کارگران را حل کنم، افزود: به کمک اصحاب رسانه، نمایندگان مجلس، دولت و همه فعالان کارگری برای دستیابی به این هدف مهم نیاز داریم. هنگامی که کرسی کارگری مجلس را برعهده گرفته ام اساس نامه کارگری تصویب شد. ان شاالله تا دو هفته آینده با حضور دکتر قالیباف، مجلس کارگری با حضور 300 نفر از فعالان کارگری از جمله صنفی، سیاسی و حتی رسانه ها برگزار خواهد شد تا فعالان جامعه کارگری مستقیم و بدون واسطه بتوانند با سران سه قوا ارتباط مستقیم برقرار کنند.
رئیس فراکسیون کارگری کشور به تفاهم نامه کمیسیون جامعه کارگری با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره ایی کرد و ادامه داد: این تفاهم نامه در حال انعقاد و مفاد آن هم آماده شده است.
نماینده مردم ساری و میاندورود با اعلام اینکه ما در کشور در حوزه های رفاه و مسکن برای کارگران کاری انجام نداده ایم، اضافه کرد: بر این مبنا اساس نامه تنظیم و از یک میلیون و 200 هزار مسکن ملی که باید تحویل شود، حدود 250 هزار مسکن برای جامعه کارگری سهیمه گرفته ایم تا حداقل بخشی از مشکلات جامعه کارگری در سبد هزینه ها مدیریت شود.
بابایی با بیان اینکه امسال برای افزایش مزد کارگران دقت نظر خواهیم داشت، گفت: ما نقد به حوزه تصمیم گیری شورای عالی کار داریم، در سال گذشته متاسفانه در مصوبه شورای عالی کار دخالت دولت بیش از حد بوده و حتی این اجازه صادر نشد تا جامعه کارگری و کارفرمایی با هم به مذاکره بپردازند. بنابراین ما امسال در بحث مزد کارگارن نظارت جدی خواهیم داشت.
وی در پایان با اعلام اینکه در بحث همسان سازی حقوق بازنشستگان در تامین اجتماعی نقد بسیاری در خصوص بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی داریم، گفت: این بدهی حدود 300 هزار میلیارد تومان بوده که با فشارهای ما در مجلس 32 هزار میلیارد تومان آن پرداخت شده است، امسال هم در بودجه تلاش می کنیم تا 60 هزار میلیارد تومان دیگر از بدهی برگشت داده شود تا سازمان تامین اجتماعی بتواند در سال آینده کمک خوبی به بازنشستگان داشته باشد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار