قائمشهر پتانسیل خوبی در ورزش شطرنج دارد / استعدادیابی از مدارس لازمه توسعه شطرنج قائمشهر\
  • شادنوش کریم پور قراخیلی؛

قائمشهر پتانسیل خوبی در ورزش شطرنج دارد / استعدادیابی از مدارس لازمه توسعه شطرنج قائمشهر

  • کد خبر: 2111100648
  • چاپ
  • انتشار: 26 آذر 1399 - 21:13

رئیس هیات شطرنح قائمشهر با اشاره به اینکه قائمشهر پتانسیل های خوبی در ورزش شطرنج دارد، گفت: در رشته شطرنج اگر می خواهیم قهرمانان زیادی داشته باشیم همه باید به هم کمک کنیم.

شادنوش کریم پور قراخیلی در گفت و گو با استناد نیوز با بیان اینکه هیات شطرنج قائمشهر امکانات خوبی دارد که در کشور قابل ذکر است، افزود: شطرنج قائمشهر قهرمانان خوبی تحویل جامعه داده است، بیش از چهار قهرمان قائمشهری در ورزش شطرنج افتخار آفرینی کرده اند.
وی با اعلام اینکه آرین غلامی از قهرمانان بنام شطرنج و افتخار قائمشهر است، گفت: غلامی در این ورزش مدت طولانی فعالیت دارد و توانست قهرمانی های زیادی را کسب کند، ما هم علاقه مند هستیم تا در این ورزش قهرمانان دیگری نیز پرورش دهیم.
رئیس هیات شطرنج قائمشهر با بیان اینکه برنامه داریم تا در آینده قهرمانان زیادی را در حوزه شطرنج داشته باشیم، افزود: شهرستان قائمشهر از دیرباز قهرمان پرور بوده است و در رشته شطرنج هم قهرمانان استانی، کشوری و جهانی تحویل جامعه داده است، بنابراین ما می خواهیم تا تعدادشان را زیاد کنیم.
کریم پور ادامه داد: برای رسیدن به این مهم لازم است استعدادیابی را از مدارس آغاز کنیم و خانواده ها نقش مهمی در پرورش استعداد فرزاندانشان در این حوزه دارند.
وی با اعلام اینکه خانواده ها توجه داشته باشند که شطرنج باعث توانمندی فرزندانشان می شود، گفت: از فواید مهم شطرنج تقویت فکر و قدرت ذهنی افراد است، بنابراین برای تشویق جوانان به این رشته همه باید در کنار هم کمک کنیم تا جوانان ما به این رشته ورزشی روی بیاورند.
رئیس هیات شطرنج قائمشهر در پایان به مسابقات شطرنج به صورت آنلاین و حضوری در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: در این شرایط کرونایی منتظر فضایی مناسب برای برگزاری مسابقات به صورت حضوری هستیم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار