خبر خوش برای مازندرانی ها؛ پایان ضد فرهنگ سریال پایتخت\

خبر خوش برای مازندرانی ها؛ پایان ضد فرهنگ سریال پایتخت

  • کد خبر: 2111100650
  • چاپ
  • انتشار: 27 آذر 1399 - 12:33

پس از اعتراضات بسیاری از مردم مازندران نسبت به ساخت سریال پایتخت، درنهایت پرونده ساخت سریال پایتخت در هفتمین ایستگاه به دلیل مسائل مالی و تقاضای نامعقول سازندگان آن بسته شد

 به گزارش استناد نیوز، سریال پایتخت یک به کارگردانی سیروس مقدم و با طراحی محسن تنابنده از نوروز سال 90 ساخته و از شبکه یک سیما پخش شد.
روایت زندگی خانواده ای معمولی از خطه مازندران، که در سفر به پایتخت ماجراهای را در قالب طنز خلق کرد. این سریال که از ابتدا قرار بود فرهنگ اصیل استان مازندران را به کشور معرفی نماید در میانه راه به بیراهه کشیده شد و این انحطاط در سری های بعدی آن بیشتر نمایان گشت.
شاید بتوان علی رغم ضعف های متعدد، نقاط مثبتی را نیز در سری اول به یاد آورد که از جمله آن می توان به احترام به بزرگترها، توجه به خانواده، صداقت، سادگی و پاکدستی خانواده نقی معمولی اشاره کرد که به روشنی در زندگی روزمره مردم خطه شمال نیز قابل رویت است.
اما در سری های بعد این سریال همان نقاط مثبت نیز جای خود را به بی احترامی به بزرگترها، لودگی، حسادت و غیره داد و مازندرانی ها را به طرز غیرواقعی به کشور معرفی نمود.
از دیگر نقاط منفی سریال پایتخت در تمام 6 قسمت، وجود و معرفی شخصیتی با لهجه غیرمازندرانی به عنوان تنها شخصیت مثبت و عاقل این مجموعه بود در حالی که می توانست شخصیت هما نیز دارای لهجه مازندرانی باشد.
علی رغم نارضایتی بسیاری از مردم مازندران، این طنز سخیف و توهین آمیز به قومیت مازندرانی تا 6 سری ادامه یافت و با بی توجهی مسئولان به دغدغه های فرهنگی خطه شمال بنا بود پایتخت 7 نیز ساخته شود که خوشبختانه بنا به دلایل مالی و تقاضای مبالغ هنگفت از بیت المال توسط عوامل سازنده سریال و هوشیاری رسانه ها موقتا ساخت آن منتفی شده است.

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار