قطعی برق در مناطق کوهستانی صعب العبورمازندران دراثربرف سنگین\

قطعی برق در مناطق کوهستانی صعب العبورمازندران دراثربرف سنگین

  • کد خبر: 2111100682
  • چاپ
  • انتشار: 06 دی 1399 - 18:49

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران گفت که در حال حاضر ۵۰ روستای مناطق بالادست و کوهستانی استان با مشکل برق مواجه هستند.


به گزارش استناد نیوز و به نقل از ایرنا، فرامرز سپری روز شنبه، افزود: هم اکنون برق ۳۵ روستا به طور کامل قطع است و ۱۵ روستا نیز به دلیل ۲ فاز بودن خطوط توزیع با فشار ضعیف برق مواجه هستند.

وی بیشترین میزان مشکلات برق را مربوط به بخش هزارجریب نکا ، یانسر بهشهر ، هزارجریب گلوگاه ، کیاسر ساری و لفور سوادکوه اعلام کرد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با اعلام این که تمامی این روستاها در مناطق سخت گذر واقع هستند ، افزود: متاسفانه با وجود حضور اکیب های عملیاتی تعمیر خطوط، امکان دسترسی به نقاط آسیب‌دیده وجود ندارد.
سپری گفت : هم اکنون چندین اکیپ تعمیر خطوط توزیع در برف سنگین گرفتار هستند و از مجموعه راهداری و دیگر بخش‌ها می‌خواهیم که هرچه سریع‌تر به کمک ماموران شرکت توزیع رفته تا هم آنها از این گرفتاری نجات یابند و هم عملیات اتصال شبکه انجام شود.
وی علت اصلی قطعی و مشکلات خطوط توزیع برق را شکستگی شاخه های درختان جنگلی عنوان کرد و افزود : با وجود اینکه پیش از فصل سرما اقدام به شاخه زنی در اغلب مناطق کردیم، اما هنوز بخش قابل توجهی از خطوط توزیع از دل جنگل عبور می کنند.
مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران گفت: از مجموعه مدیریت بحران تقاضا داریم تا مجوز شاخه‌زنی بیشتر را برای ایمنی خطوط توزیع صادر کنند.
سپری همچنین از شکستگی چند تیر برق در مناطق بالا دست خبر داد و افزود : هنوز اطلاع دقیقی از میزان خسارت در دست نیست و باید تا پایان عملیات منتظر ماند.
وی پیش بینی کرد که در صورت بازگشایی راه ها و همچنین مسیرهای جنگلی تا اواخر امروز برق بخش زیادی از روستاها وصل شود.
بارش برفی که از اواخر روز پنجشنبه در مازندران آغاز شد و تا بامداد شنبه ادامه داشت سبب بسته شدن تعدادی راه روستایی شد و ارتفاع آن هم در بعضی مناطق به حدود ۷۰ سانتی متر رسید.

 

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار