رونق گردشگری جویبار از مسیر توسعه راه ها\

رونق گردشگری جویبار از مسیر توسعه راه ها

  • کد خبر: 2111100690
  • چاپ
  • انتشار: 08 دی 1399 - 16:16

یکی از موارد مهم و اساسی در توسعه هر شهرستانی وجود راه های مواصلاتی مطلوب است که متاسفانه راه های شهرستان جویبار در وضعیت مناسبی قرار ندارند.


به گزارش استناد نیوز / با توجه به شرایط راه های مواصلاتی در شهرستان جویبار و اهمیت آن ها، بودجه مناسبی برای بهبود شرایط، تعریض، آسفالت، لکه گیری و افزایش ایمنی راه ها در نظر گرفته نمی شود و حتی همان بودجه اندک مصوب نیز تخصیص نیافته است. شهرستان جویبار با دارا بودن 18 کیلومتر نوار ساحلی از ظرفیت بالایی برای توسعه در بخش گردشگری برخوردار است که این ظرفیت در بخش گیلخواران نمود بیشتری خواهد داشت.
محمد حسین فقیه، بخشدار گیلخواران از ابتدای قبول این مسئولیت توجه ویژه ای به توسعه گردشگری و ایجاد درآمد و اشتغال پایدار از این حوزه داشت و راه دستیابی به این مهم را از مسیر توسعه راه ها دنبال کرد. به همین منظور سه پروژه مهم را در دستور کار خود برای پیگیری و به نتیجه رساندن قرار داد، با توجه به عدم بودجه در مناسب در شهرستان جویبار برای یهبود زیرساخت ها در حوزه راه، فقیه از طریق پیگیری های استانی و کشوری موفق شد اتفاقات درخور توجهی را رقم بزند و اکنون این امید وجود دارد تا با تکمیل این سه پروژه تحولی عظیم در حوزه گردشگری نیز برای شهرستان جویبار و بخش گیلخواران حاصل شود.
محور مواصلاتی ساری به بهنمیر
یکی از مسیرهای مهم و پرتردد که بخش بزرگی از آن در گیلخواران واقع شده است مسیر ساری به بهنمیر می باشد که تلاش های زیادی برای تامین اعتبار تعریض این محور صورت گرفت که این تلاش ها منجر به کددار شدن آن در بودجه مصوب سال 98 مجلس شورای اسلامی شد و خوشبختانه از سه‌راه زرین کلا تا شهر کوهی خیل تعریض درحال انجام است.
جاده ساحلی گیلخواران
محور مهم دیگر جاده ساحلی در گیلخواران می باشد که غرب و شرق این بخش را به هم متصل می‌کند و انجام آن با توسعه گردشگری و جذب سرمایه گذاران ارتباط مستقیم دارد، این پروژه که بخشی از راه بندر امیرآباد تا بندر فریدون‌کنار است با پیگیری های انجام شده و مساعدت وزیر راه و شهرسازی با اعتبار 10 میلیارد تومان انجام خواهد شد که توجه ویژه مسولین استانی را نیز می طلبد.
بازگشایی مسیر مستقیم جویبار به دریا
بخشدار گیلخوران در تحقق رویای مردم شهرستان جویبار برای دستیابی به دریا از مسیری مستقیم نقش به سزایی دارد، ایجاد و چهاربانده کردن جاده ای از جویبار به کوهی خیل و روستای کردکلا و گل محله به سمت دریا که از اعتبارات سفر ریس جمهور در حال انجام است و بخش عمده آن به پایان رسیده و امید می رود تا پایان سال به بهره برداری کامل برسد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار