مازندران تنها استان قرمز کرونایی در کشور / مدیریت کرونا نیازمند مدیرانی جهادی\

مازندران تنها استان قرمز کرونایی در کشور / مدیریت کرونا نیازمند مدیرانی جهادی

  • کد خبر: 2111100705
  • چاپ
  • انتشار: 10 دی 1399 - 09:45

بعد از گذشت بیش از 40 روز از اعمال محدودیت های کرونایی وضعیت شیوع کرونا در مازندران همچنان کنترل نشده است و 4 شهر استان در وضعت بسیار پر خطر قرار دارند

به گزارش استناد نیوز، طبق آخرین بروزرسانی رنگبندی شهرستان های کشور بر اساس شیوع ویروس کرونا در 11 دی ماه، تمام شهرهای کشور در وضعیت زرد و نارنجی قرار گرفته اند و تنها 4 شهر ساری، آمل، سوادکوه شمالی و رامسر از استان مازندران همچنان در وضعیت خیلی پر خطر می باشند.

 بیش از 40 روز از آغاز محدودیت های کرونایی می گذرد و اجرای موفقیت آمیز این محدودیت ها در کشور موجب مدیریت شیوع ویروس کرونا شد، اما در استان مازندران همچنان وضعیت قرمز می باشد و سیر صعودی این ویروس کنترل نشده است.

مشاهدات میدانی در این استان می تواند گویای ساده انگاری در رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم و حتی مسئولین و عدم رعایت درست محدودیت های اعمال شده در تردد، دورکاری ادارات، محدودیت های صنفی و... هستیم، فرمانداری های در تخصیص برگه های تردد بین شهری نظارت دقیقی ندارند و کنترلی نیز در مبادی شهرها برای ممانعت از ورود پلاک های غیر بومی صورت نمی گیرد، جلسات رسمی ادارات و استانداری در محیط های سربسته و بدون رعایت مناسب فاصله گذاری اجتماعی حتی در شهرهای قرمز برقرار می گردد، در آئین افتتاح پروژه ها پروتکل های بهداشتی به فراموشی سپرده می شوند، در بسیاری از موارد حتی تخطی از دستورات و مصوبات ستاد ملی کرونا به عنوان مرجع تصمیم گیرنده بالادست به راحتی قابل درک است و نیازی به بررسی های کارشناسی نیز نمی باشد.

به نظر می رسد عزمی راسخ برای مبارزه با این ویروس در استان مازندران وجود ندارد، برخی از مدیران ذیربط همچنان مشغول نمایش های رسانه ای، مصاحبه و بازی با افکار عمومی می باشند و علیرغم تاکیدات ستاد ملی کرونا و آمارهای موجود از عدم موفقیت استان مازندران در مدیریت ویروس کرونا، با افتخار از عملکرد مطلوب خود در این زمینه سخن می گویند!

برای حفاظت از سلامت و جان مردم نباید بیش از این منتظر ماند و مقامات ارشد کشور در این خصوص باید تصمیمات فوری اتخاذ نمایند، این که در تمام کشور شیوع کرونا به خوبی مدیریت شده و تنها یک استان به نام مازندران و 4 شهر آن در وضعیت بسیار پر خطر کرونایی قرار دارند جای هیچگونه توجیهی باقی نمی گذارد.

مدیریت ستاد استانی کرونا باید در اختیار مدیری جهادی و دغدغه مند قرار گیرد و از تمام ظرفیت های استانی و ملی فارغ از جریان های فکری و سیاسی، برای حفظ سلامت مردم استفاده شود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار