مدیریت کرونا از مرحله هشدار به اقدام برسد / تعداد بیماران در سوادکوه و سوادکوه شمالی زنگ خطر است\

مدیریت کرونا از مرحله هشدار به اقدام برسد / تعداد بیماران در سوادکوه و سوادکوه شمالی زنگ خطر است

  • کد خبر: 2111100744
  • چاپ
  • انتشار: 17 دی 1399 - 11:40

مدیر کل امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری و و دبیر قرارگاه هماهنگی، پیگیری و پشتیبانی ستاد مقابله با کرونا استانداری مازندران با بیان اینکه تعداد بیماران در سوادکوه و سوادکوه شمالی زنگ خطر است، گفت که مدیریت کرونا از مرحله هشدار باید به اقدام برسد.


به گزارش استناد نیوز، مهدی محمدی در جلسه قرار گاه پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا شهرستان های سوادکوه و سوادکوه شمالی با بیان اینکه شیوع کرونا در شهرستان های سوادکوه و سوادکوه شمالی به شدت افزایش یافته است ، افزود: افزایش تعداد بیماران زنگ خطری برای دو شهرستان است .
مدیر کل سیاسی تاکید کرد: هرگونه بی‌توجهی و کم‌کاری در این بخش، تبعات بسیار منفی و جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.
وی با بیان بیان اینکه در حوزه مدیریت بیماری کرونا کار از هشدار، تذکر و اخطار گذشته و موقع اقدام است، افزود: مصوبات ستاد کرونا در حکم قانون است و بخشداران با همراهی فرمانداری‌ها و نیروی انتظامی موظف هستند با افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی کنند ، برخورد کنند و درب واحدهای صنفی متخلف در این حوزه را پلمپ کنند.
مدیرکل امور سیاسی ، انتخابات و تقسیمات کشوری با اشاره به اینکه تعداد افراد سالمند شهرستان سوادکوه بیش از میانگین استان است تصریح کرد: جامعه سالمند شهرستان های سوادکوه و سوادکوه شمالی در معرض خطر قرار دارند و با رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی احتمال افزایش بیماران در این دو شهرستان زیاد است.
دبیر قرارگاه هماهنگی، پیگیری و پشتیبانی ستاد مقابله با کرونا استانداری مازندران از فرمانداران خواست روزانه از وجود خبرنگاران در جلسات ستادی و بازدیدها استفاده نمایند و از طریق خبرنگاران عملکرد اعمال طرح های هوشمند محدودیت ها، نظارتی،ابلاغیه ،بخشنامه ها را به مردم اطلاع رسانی نماید.
وی همچنین تصریح کرد: تاکید بر این است که از مبتلایان تست گرفته شود و برای اطرافیان بیمار و کسانی که در خانه تست می دهد از رپید تست ها یا تست سریع استفاده شود. و حداقل 10 نفر از اطرافیان و یا همسایگان فرد بیمار رپید تست گرفته شود
این مسئول ادامه داد با توجه به روند افزایشی بیماری نباید با عادی انگاری موجب بروز فاجعه شویم چراکه فشار بسیار زیادی به کادر درمان و سلامت در روزهای اخیر وارد شده است.
محمدی با اشاره به اعمال محدودیت‌های در دو شهرستان گفت: در خصوص سلامت مردم با کسی تعارف نداریم و با تمام افرادی که مخل سلامتی مردم هستند به شدت برخورد خواهیم کرد،نیروی انتظامی با همکاری صمت،بهداشت نسبت به اعمال قانون در واحدهای متخلف صنفی،خبازی ها و جایگاه سوخت اقدام نمایند.
وی ادامه داد: دهیاران به عنوان مدیران روستاها در راستای مدیریت بیماری کرونا مسئولیت های زیادی بر عهده دارند که لازمست از این ظرفیت جهت مهار این بیماری کرونا استفاده شود. و با فعال نمودن گیت های ایست و بازرسی در ورودی روستاها از ورود افراد غیر ساکن روستا به روستاها جلوگیری نمایند.
مدیرکل امور سیاسی ، انتخابات و تقسیمات کشوری افزود: تمامی اداراتی که در اجرای طرح محله محور شهید سلیمانی دخیل هستند باید با تمام توان با شبکه بهداشت و درمان و سپاه همکاری کنند. ولازم است اجرای طرح تا دستیابی به شرایط مناسب و پایدار، تداوم داشته باشد.
دبیر قرارگاه هماهنگی، پیگیری و پشتیبانی ستاد مقابله با کرونا استانداری با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی یادآور رشادت و دلاوری های این شهید بزرگ است افزود: همکاری و همراهی مردم، شرط موفقیت این طرح محله محور و خانواده بنیان است که باید مورد توجه شهروندان و دستگاه‌های دخیل قرار گیرد.
وی با تاکید بر اینکه مردم و برخی از مدیران دچار بی تفاوتی و عادی انگاری شدند افزود: جریان سخت و ادامه دار این بیماری نباید موجب بی تفاوتی مسئولان شود و علارغم تمام هشدارها مشاهده می شود بعضی از مدیران نسبت به مدیریت این بیماری بی توجه شده اند که اصلا زیبنده نیست و توقع می رود مردم و مسئولام در این شرایط سخت یارگر کادر درمان باشند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار