نصب 200 تابلو تصاویر شهدا در قائمشهر / ترویج فرهنگ ایثار شهادت پررنگ تر شود\

نصب 200 تابلو تصاویر شهدا در قائمشهر / ترویج فرهنگ ایثار شهادت پررنگ تر شود

  • کد خبر: 2111100755
  • چاپ
  • انتشار: 18 دی 1399 - 08:30

شهرداری قائمشهر در چند سال اخیر علاوه بر کارنامه درخشان در حوزه عمرانی، در حوزه فرهنگی هم توانست عملکرد مناسبی از خود به نمایش بگذارد. برنامه های فرهنگی که با همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قائمشهر و شورای شهر به مرحله اجرا گذاشته می شود جای تقدیر دارد. فرهنگ شهادت و شهادت طلبی که این روزها نسل جوان نیاز اساسی به آن دارد. تابلوهایی با محتوای شهدا می تواند پیام شهیدان 8 سال جنگ تحمیلی را برای نسل جدید تداعی کند.


به گزارش استناد نیوز، نسل جدید باید با پیام‌ها و عکس‌های شهیدان نظام جمهوری اسلامی آشنا شوند و بدانند که برای نگه داشتن اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران چه رشادت ها و خون‌هایی ریخته شد تا اکنون نسل جدید در سایه امنیت بتواند کسب علم کند. سازمان فرهنگی شهرداری قائمشهر با اطلاع رسانی‌های به موقع تاکنون توانسته شهیدان 8 سال دفاع مقدس به خصوص فداکاری شهیدان قائمشهری در عملیات مهم کربلای 5 را به عموم مردم به ویژه نسل جهان برساند.
قائم مقام شهردار قائمشهر در آئین رونمایی از تابلوهای محتوایی شهدا با بیان اینکه قریب به 200 عدد تابلو شهدای مکان نما در سطح قائمشهر نصب و در حال نصب شدن است، افزود: اولویت نصب تابلو شهدای مکان نما در خیابان اصلی سطح شهر و سپس کوچه های اصلی و خیابان های فرعی که به خیابان اصلی متصل می شود، است.
حمید خنکدار با اعلام اینکه در این تابلوها اطلاعات مختصر شهدا نمایش داده شده است، گفت: این کار فرهنگی بسیار ارزشمندی است چرا که شهروندان و نسل های آینده می توانند با چهره شهدا آشنا شوند.
وی بیان کرد: این اقدام فرهنگی نتیجه اتحاد و همبستگی بین دستگاه های فرهنگی و هیات های مذهبی است.
عضو شورای شهر قائمشهر مجید عباسی در این مراسم با بیان اینکه شهدا نیازی به اقدامی که مجموعه سازمان فرهنگی شهرداری و شهرداری قائمشهر انجام داده است ندارد، گفت: ما به شهدا نیازمند هستیم. اینها برای ما تذکری است تا بدانیم وقتی با آرامش در شهر قدمی برمیداریم به برکت خون شهدا است و نباید فراموش کنیم که چه هستیم.
وی با اعلام اینکه به واسطه کار خیری که سازمان فرهنگی پیش قدم شد ارتباط مجددی با خانواده معظم شهدا و ایثارگران برقرار شده است، افزود: از سازمان فرهنگی می خواهیم تا تدبیری اتخاذ کنند تا نقش و فرهنگ ایثار و شهادت پررنگ تر شود.
فرماندار قائمشهر هم در این مراسم با بیان اینکه اگر امروز تابلویی در سر کوچه ها و خیابان اصلی نصب می شود آنها به این اقدامات احتیاجی ندارند، گفت که جایگاه شهید و شهدا در نزد ایزد الهی مشخص است و این اقدامات نه از باب لطف در حق آنان بلکه

برای خودمان است.
یحیی یوسف پور با اشاره به اینکه این سرزمین فرزندانی دارد که جانشان را برای عظمت اسلام فدا کرده اند، گفت : شهرستان قائمشهر بیش از یکزار شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است بنابراین باید جای جای این شهرستان نام شهدا مزین شود.
بمانسبت ایام فاطمیه و سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی علاوه بر رونمایی از تابلوهای محتوایی شهدا، آئین نصب پرچمهای مشکی در سطح شهرستان قائمشهر هم برگزار شد.

شهردار قائمشهر

شهردار قائمشهر



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار