درخواست استاندار مازندران از وزیر بهداشت: ورود به مازندران فقط با پلاک بومی انجام شود\

درخواست استاندار مازندران از وزیر بهداشت: ورود به مازندران فقط با پلاک بومی انجام شود

  • کد خبر: 2111100783
  • چاپ
  • انتشار: 21 دی 1399 - 19:24

استاندار مازندران گفت: آخرین انتظار ما این است که در بحث تردد ملاحظاتی صورت گیرد و ورود به استان مازندران مانند نوروز99 با پلاک بومی و ارائه کارت ملی انجام شود.

به گزارش استناد نیوز و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرستان ساری، جلسه ستاد مقابله با کرونا ظهر امروز با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت در استانداری مازندران برگزار شد.

*ورود به مازندران با پلاک بومی و ارائه کارت ملی انجام شود

در این جلسه احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران گفت: وفاق و همدلی خوبی در مقابله با ویروس کرونا در استان مازندران وجود دارد، در بحث کرونا جز اولین استان‌های بودیم که درگیر شدیم با توجه به مختصات تراکم و ارتباط با استان‌ها، مازندران شاهراه بین استانی که مختصات ویژه‌ای دارد.

وی افزود: خوشبختانه در یک سال گذشته به تناسب استان‌های دیگر با توجه به شرایط مازندران و جمعیت شناور که کنترل و مدیریت کار را سخت‌تر می‌کرد سعی کردیم رعایت پروتکل‌ها را بیش از پیش انجام دهیم.

استاندار مازندران ادامه داد: مردم همکاری صمیمانه ای با ما داشتند بر خلاف خیلی از استان‌ها توانستیم دو پیک بیماری را آرام بگذرانیم اما اخیرا رشد داشته‌ایم، در مدیریت روستاها هم رنگ بندی را اعمال کردیم و نیروی انتظامی، سپاه، شهرداری و همه ارگان‌ها همکاری لازم را دارند.

حسین‌زادگان با بیان اینکه در بحث بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی مرکز مازندران با سفر نوبخت و عنایت وزیر بهداشت دستوراتی صادر شده است، افزود: آخرین انتظار ما این است که در بحث تردد ملاحظاتی صورت گیرد و ورود به استان مازندران مانند نوروز با پلاک بومی و ارائه کارت ملی انجام شود.

*۷۷۴ تخت بیمارستانی را مورد بهره‌برداری قرار دادیم

سیدعباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز با ارائه گزارش نمودار موج‌های اول تا سوم کرونا خاطرنشان کرد: اجرای طرح شهید سلیمانی محصول کار جمعی بوده که با توجه به راهبردهای آن کمیته‌های عملیاتی طرح شکل گرفت و هرخانه به صورت یک پایگاه عمل می‌کند.

وی افزود: ۳ هزار و ۳۴۴ سفیر سلامت و یک هزار و ۱۱۹ تیم مراقبتی در حال فعالیت هستند، بسیج، حوزه سلامت، هلال احمر، خیرین و ... در حال همکاری با هم هستند، تعداد اعضای خانوار که آسیب پذیر بودند ۹ هزار و ۶۲ نفر بود که مورد حمایت قرار گرفتند تعداد ۹ نقاهتگاه پیش بینی شده است.

رئیس دانشگاه علو پزشکی مازندران با بیان اینکه تعداد ۱۱ هزار و ۶۰۰ مورد تست انجام داده ایم و بیش از ۹ میلیون و ۲۱۷ هزار و ۵۰۵ نفر از جمعیت عمومی استان در ۴ مرحله مورد غربالگری قرار گرفتند، خاطرنشان کرد: بالغ بر ۷۷۴ تخت بیمارستانی را مورد بهره‌برداری قرار دادیم و بالغ بر ۴۰۰ میلیارد و اندی تومان برای این تخت‌ها و تجهیزات هزینه کردیم.

*بابل قرمز نشده است

در ادامه سید فرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: شهرستان بابل ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که یک چهارم جمعیتی استان و پرتراکم ترین شهرستان مازندران است و طبیعی هم بود که اولین مورد بیماری را در آنجا داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در بابل اولین پیک را بسیار شدیدتر و حادتر با هجمه بالا نسبت به استان شروع کردیم، بیان کرد: ۵ بیمارستان آماده کردیم، بابل هنوز قرمز نشده است و آخرین آمار ۲۱۶ مورد بیماری و ۴۲ بیمار در ICU در ۲۴ ساعت اخیر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه ۵۰ هزار بیمار سرپایی داشتیم، ۲۰ هزار تست گرفتیم و در مجموع ۹ هزار بیمار بستری داشتیم، بیان کرد: شاخص مخاطره ما ۱/۰۵ درصد بوده است و روزانه ۶۰۰ تا ۷۰۰ تست می‌گیریم، بابل ۵ شهید سلامت داشته و یک هزار پرستار مبتلا شدند.

جلالی گفت: در طرح شهید سلیمانی ۳۱۱ تیم مراقبتی و ۱۰۹ تیم نظارتی در حال فعالیت هستند.

*برگزاری هفتگی جلسات قرارگاه شهید سلیمانی

سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا نیز در این جلسه گفت: ما خدمتگذار مردم هستیم و هر هفته جلسات قرارگاه شهید سلیمانی را برگزار می کنیم.

وی افزود: ۱۰۱ جلسه در شهرستان ها با فرماندهان و فرمانداران تشکیل شد بررسی وضعیت چگونگی و پیشرفت طرح مورد بررسی قرار می گیرد. فرمانده سپاه کربلا افزود: ۳ هزار ۲۴۸ بسته معیشتی و لوازم بهداشتی که افرادی که نیازمند بودند تحویل شد.

*بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی مرکز مازندران نیاز به همکاری دارد

در ادامه منصورعلی زارعی رئیس مجمع نمایندگان مازندران نیز در ادامه با بیان اینکه وضعیت مازندران به صورتی است که گاهی اوقات جمعیت به دو برابر آن می‌رسد، افزود: تعطیلی دو هفته‌ای که از روز شنبه آغاز می‌شود را روز ۴ شنبه اعلام می‌کنند و جمعیت به سمت مازندران سرریز می‌شود، باید در این زمینه نگاه ویژه‌ای به مازندران شود.

وی افزود: عنایت و اعتبار ویژه ای را برای مازندران در بحث بیمارستانی در نظر بگیرید وضعیت خاصی در استان داریم برخی از بیمارستان ها در استان در حال ساخت است مثل بیمارستان ۳۲۰ تخت خوابی در مرکز مازندران نیاز به همکاری حضرتعالی و کمک ویژه شما دارد.

*بازار مازندران هفتگی پایش می‌شود

حسینقلی قوانلو رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران نیز در این جلسه گفت: بازار در استان مازندران اهمیت خاصی دارد اما با این حال بازار هفتگی پایش می‌شود.

وی افزود: تاکنون ۴ هزار و ۸۷۱ واحد تجاری را پلمب کردیم، در تشدید نظارت‌ها میانگین روزانه بازرسی را از ۷۷ به ۲ هزار ۴۰۰ مورد رساندیم.

* گلایه از مجوزهای تردد خودروها

مرتضی میرزایی فرمانده انتظامی مازندران در ادامه این جلسه با گلایه از مجوزهای تردد اظهار کرد: در خصوص آمار خودروهای ورودی به استان لازم است که بگویم در یک روز از ۱۹۰ خودرو ورودی ۱۸۰ مورد برگه مجوز تردد داشتند.

وی در ادامه با بیان اینکه در ۵۷ نقطه از استان ایست بازرسی داریم، تصریح کرد: تا به امروز ۴۷ هزار خودرو برگشت داده شد و ۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه جریمه یک میلیونی شده اند و ۳۲ هزار مورد تذکر داده شدند.

* بر کارانه و تشویقی کادر درمان نظارت شود

رضا حاجی پور نماینده مردم امل در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: در تمامی زمینه‌ها مسئولان و کارکنان بهداشت و درمان، سپاه، نیروی انتظامی، صنایع، بازار و اصناف از ابتدای امر نظارت دقیق داشتند.

وی در ادامه با بیان اینکه، از کادر درمان، پزشکان و پرستاران و بهورزان از لحاظ بعد تشویقی در توزیع کارانه یک فضای نظارتی صورت گیرد، افزود: در آمل پزشک ریوی نداریم و از ابتدای شیوع کرونا تاکنون پزشکان زحمات زیادی کشیده اند اما نیاز به پزشک ریه در این زمینه وجود دارد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار