افزایش مصرف برق و گاز در مازندران به مرز هشدار رسید\

افزایش مصرف برق و گاز در مازندران به مرز هشدار رسید

  • کد خبر: 2111100798
  • چاپ
  • انتشار: 23 دی 1399 - 19:56

معاون امور عمرانی استاندار مازندران نسبت به آسیب‌های جدی افزایش مصرف برق و گاز و قطعی آن به واحدهای تولیدی و صنعتی هشدار داد و خواستار رعایت الگوی مصرف برای جلوگیری از خاموشی برق و قطع گاز به خصوص در واحدهای صنعتی شد.


به گزارش استناد نیوز و به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، مهدی رازجویان در نشست ویدئو کنفرانسی با فرمانداران شهرستان های مازندران دلیل خاموشی برق را افت فشار گاز مصرفی در نیروگاه ها دانست و افزود: در حال حاضر بخش زیادی از سوخت نیروگاه ها از گاز تامین می شود و روند افزایشی مصرف با توجه به فصل سرما، گاز مورد نیاز نیروگاه ها را با افت فشار مواجه و تامین برق را دشوار می کند.
وی اضافه کرد: در حال حاضر ۴۸ درصد از برق و ۷۵ درصد از گاز مازندران به مصارف خانگی می رسد و باید با صرفه جویی و مصرف بهینه میزان مصرف در شهرستان ها مدیریت شود تا با افت فشار گاز و قطعی برق مواجه نشویم.
معاون استاندار مازندران مدیریت در برق مصرفی معابر عمومی و بیلبوردهای تبلیغاتی سطح شهرها را یکی از راهکارها برای کاهش مصرف بیان کرد و از فرمانداران استان خواست تا نسبت به مدیریت مصارف در این اماکن توجه بیشتری داشته باشند.
رازجویان با اشاره به قرارگیری استان مازندران در موج سوم ویروس کرونا خاطرنشان کرد: بار روانی ناشی از شیوع ویروس کرونا و قرارگیری شست و شوی مکرر دستها در بین یکی از مهمترین بخش پروتکل های بهداشتی، افزایش مصرف آب را نیز به دنبال داشت.
وی افزود : با خاموشی برق، آب شرب و مصرفی شهروندان نیز قطع می شود و این روند فشار بر خانواده ها را در دوران همه گیری ویروس کرونا افزایش خواهد داد و در شرایط فعلی حاکم بر کشور و استان، راهی جز نهادینه کردن مدیریت مصرف انرژی نداریم.
وی با قدردانی از همراهی رسانه ها در اطلاع رسانی و آگاه سازی جامعه نسبت به تاثیر گذاری رعایت پروتکل های بهداشتی در کاهش ابتلا به ویروس کرونا، از رسانه‌ها خواست تا صرفه جویی در مصرف برق و گاز را به مردم اطلاع رسانی کنند تا استان دچار خاموشی برق و افت فشار گاز نشود.
براساس آمار استان مازندران حدود ۲ میلیون مشترک برق در ۲ شرکت توزیع مازندران و غرب دارد که میانگین روزانه برق این مشترک خانگی و صنعتی در زمستان سنوات گذشته حدود ۸۰۰ مگاوات در روز بود که طبق گزارش رسمی این میزان به بیش از ۹۰۰ مگاوات در زمستان امسال رسید و در فصل تابستان تا سه برابر افزایش می یابد.
همچنین یک میلیون و ۱۰۰ هزار مازندرانی مشترک شرکت آب و فاضلاب هستند که به طور میانگین تا پیش از شیوع کرونا ۵۰ لیتر آب در روز مصرف می کردند که با شیوع ویروس کرونا و قرارگیری شست و شوی مکرر دست ها در زمره یکی از مهم ترین بخش پروتکل های بهداشتی این مصرف ۳۰ درصد بیشتر شد.
علاوه بر آن یک میلیون و ۴۰۰ هزار خانوار و واحد تولیدی و صنعتی مشترک گاز در مازندران هستند که به طور میانگین روزانه ۳۰ تا ۳۴ میلیون متر مکعب گاز از سوی این مشترکان مصرف می شود.

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار