شورای شهر قائمشهر، نهادی مردمی که به مردم پاسخگو نیست / نقش سخنگو در شورای شهر چیست؟\
  • اختصاصی استنادنیوز؛

شورای شهر قائمشهر، نهادی مردمی که به مردم پاسخگو نیست / نقش سخنگو در شورای شهر چیست؟

  • کد خبر: 2111100828
  • چاپ
  • انتشار: 29 دی 1399 - 13:00

شورای شهر نهادی مردمی است که وظیفه پاسخگویی و اقناع افکار عمومی را نسبت به عملکرد خود برعهده دارد، اما متاسفانه در شورای شهر قائمشهر این مهم دیده نشده و نقش سخنگو در آن تشریفاتی است.

به گزارش استناد نیوز، پاسخگویی به انتظارات و جلب اعتماد عمومی مردم را می توان به عنوان مهم ترین رسالت شوراهای شهر و روستا دانست، موضوعی که متاسفانه در شهر قائمشهر و شورای شهر پنجم چندان موضوعیت پیدا نکرده است، که همین موضوع را می توان به عنوان یکی از دلایل نارضایتی مردم از عملکرد این نهاد مردمی در شهر قائمشهر دانست.

شورای اسلامی شهر موظف می باشد در قبال رای اعتمادی که از مردم دریافت کرده است نسبت به عملکرد خود به مردم پاسخگو باشد، اتاق شیشه ای و شفافیت در این نهاد به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است که به نظر می رسد در شورای شهر پنجم قائمشهر، نه تنها این اتاق شیشه ای شکل نگرفت بلکه بر لایه های بتنی آن نیز افزوده شد.

هرچند در موضوعاتی شاهد گفتگوی برخی از اعضا با رسانه ها به عنوان نمایندگان افکار عمومی بوده ایم اما هرگز صدای واحدی از نهاد شورای شهر در قالب گزارش عملکرد جامع و در خور شان مردم قائمشهر به گوش نرسید و قالب این گفتگوها جنبه تبلیغاتی داشته است.

برگزاری نشست خبری با اصحاب رسانه و ارائه گزارش عملکرد مکتوب از راه های مرسوم ارتباط با مردم در تمام شوراهای شهر است اما اختلافات درونی شورای شهر قائمشهر و یا فرار از پاسخگویی نسبت به وعده های به عمل نپیوسته موجب شده است تا این شورا به حداقل وظیفه خود نسبت به افکار عمومی کوتاهی نماید.

شوراهای شهر عضوی را به عنوان سخنگو انتخاب می نمایند که وظیفه اعلام نظرات رسمی این نهاد را به مردم و رسانه ها برعهده دارد، اما متاسفانه ایمان پویامهر در این مسئولیت موفق نبوده و عملا در شورای شهر قائمشهر نقش سخنگو موضوعیت پیدا نکرده است.

لازم به یادآوری است که در نظرخواهی صورت گرفته از مخاطبین استناد در خصوص عملکرد چهارساله شورای شهر دوره پنجم قائمشهر بیش از 61 درصد مردم به گزینه ضعیف رای داده و کمتر از 10 درصد از عملکرد این شورا اعلام رضایت داشته اند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار