هشدار هواشناسی مازندران نسبت به کاهش 20 درجه ای هوا / هشدار نسبت به آبگرفتگی معابر\

هشدار هواشناسی مازندران نسبت به کاهش 20 درجه ای هوا / هشدار نسبت به آبگرفتگی معابر

  • کد خبر: 2111100830
  • چاپ
  • انتشار: 29 دی 1399 - 13:31

هواشناسی مازندران با اعلام وضعیت جوی نارنجی برای تمامی نقاط استان، نسبت به کاهش ۲۰ درجه سانتیگرادی دمای هوا و آبگرفتگی معابر هشدار داد.


به گزارش استناد نیوز، هواشناسی مازندران امروز دوشنبه با انتشار اطلاعیه پیش‌بینی، وضعیت جوی استان را برای روزهای پایانی هفته نارنجی اعلام کرد که با نفوذ سامانه سرد و بارشی همراه است.
هواشناسی مازندران در این اطلاعیه پیش‌بینی کرد که از بعد از ظهر روز چهارشنبه سامانه سرد و بارشی از سمت غرب وارد استان خواهد شد و تا اواخر روز تمامی نقاط استان را در برمی‌گیرد.
به گزارش هواشناسی مازندران ، این سامانه جوی با بارش متنواب باران برای مناطق جلگه ای و بارش برف برای مناطق کوهستانی همراه است و دامنه بارش برف در ارتفاعات بالای ۲۰۰ متر خواهد بود.
وزش شدید موقتی باد نیز از دیگر پیامدهای سامانه جوی پیش رو خواهد بود که بنابر اعلام هواشناسی در برخی مناطق سرعت باد به حدود ۷۰ کیلومتر بر ساعت می رسد.
هواشناسی با اعلام اینکه دمای هوا استان امروز به حدود ۱۸ درجه سانتیگراد می رسد، برای روز چهارشنبه کاهش محسوس دما پیش‌بینی کرد که در مناطق ساحلی و جلگه ای تا ۱۵ و در ارتفاعات تا ۲۰ درجه سانتیگراد نسبت به امروز سردتر می شود.
همچنین هواشناسی مازندران برای بعدازظهر پنجشنبه تا صبح جمعه نیز علاوه بر ارتفاعات و دامنه ها، در مناطق ساحلی و جلگه ای نیز بارش مقطعی برف در حد مشاهده پیش‌بینی کرد.
دریای خزر نیز در این مدت مواج و توفانی بوده و برای هرگونه فعالیت دریایی توصیه نمی شود. ارتفاع امواج نیز در پس کرانه حدود ۲متر پیش‌بینی شده است.
هواشناسی مازندران نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی در شهرهای ساحلی و جلگه ای و همچنین بالا آمدن آب روخانه ها هشدار داد و برای مناطق و مسیرهای کوهستانی نیز مه گرفتگی شدید، کاهش دید، اختلال در تردد، لغزندگی و یخ زدگی پیش بینی کرد.
علاوه بر این هواشناسی توصیه کرد که مردم از تردد جاده ای و سفرهای غیرضروری خودداری کرده و یا در صورت لزوم تجهیزات کامل زمستانی را به همراه داشته باشند.
همچنین پرهیز از صعود کوهنوردان، تهیه و ذخیره خوراک دام در ارتفاعات ، تمهیدات و اقدامات لازم در گلخانه ها، دامداری ها، مرغداری ها و باغات مرکبات بویژه نهال های جوان از دیگر توصیه های هواشناسی برای رویارویی با سامانه جوی سرد پیش رو است.
این سامانه ظهر شنبه از استان مازندران خارج می شود اما روزهای سرد و شبهای یخبندان تا اوایل هفته آینده مهمان این خطه از شمال کشور خواهدبود.
استان مازندران اوایل دی ماه نیز فصل زمستان را با سرمایه منهای ۲۰ درجه و بارش سنگین برف آغاز کرد که ارتفاع برف در برخی مناطق به حدود ۷۰ سانتیمتر رسید.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار