تولیدات با حمایت ها جانی دوباره گرفت/ 62 هکتار اراضی بایر در قائمشهر شناسایی شد / کاشت چهار هزار اصله قلمه توت به عنوان میراث ماندگار\

تولیدات با حمایت ها جانی دوباره گرفت/ 62 هکتار اراضی بایر در قائمشهر شناسایی شد / کاشت چهار هزار اصله قلمه توت به عنوان میراث ماندگار

  • کد خبر: 2111100844
  • چاپ
  • انتشار: 04 بهمن 1399 - 10:59

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر با اشاره به اینکه 62 هکتار اراضی بایر در سطح این شهرستان شناسایی و به چرخه تولید بازگشت، گفت که همچنین چهار هزار اصله قلمه توت در سطح این شهرستان به عنوان میراث ماندگار کاشته شد.

 

به گزارش استناد نیوز، مجید جعفری با بیان اینکه در دولت یازدهم و دوازدهم طرح لاینینگ کانال آب در زمین های کشاورزی قائمشهر اجرا شد، افزود: در راستای اجرای طرح های زیربنایی و خدماتی بخش کشاورزی، اجرای طرح لاینینگ به طول 130کیلومتر و با اعتبار 6 میلیارد و 200 میلیون تومان انجام شده است.

وی با اعلام اینکه با هدف تامین و ذخیره سازی آب کشاروزی اجرای طرح مرمت و لایروبی آب بندان در سطح 80 هکتار انجام شده است، گفت که این طرح با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و 500 میلیون تومان اجرایی شده است و همچنین لایروبی انهار به طول 56 کیلومتر و با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد و 11 میلیون تومان انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر با بیان اینکه در دولت یازدهم و دوازدهم اجرای طرح حفر و تجهیز چاه کشاورزی در سطح 28 روستا با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 800 میلیون تومان انجام شده است، افزود: ترمیم و بازسازی سردهنه کشاورزی به حجم 500 متر مکعب و با هزینه ایی بالغ بر چهار میلیارد و 500 میلیون تومان انجام شده است.

جعفری دیگر پروژه هایی که در دولت یازدهم و دوازدهم در سطح این شهرستان اجرایی شد را لاینینگ انتقال آب به طول 12 کیلومتر و در سطح 40 هکتار و اعتباری بالغ بر 750 میلیون ریال، شن ریزی جاده بین مزارع و احداث پل بین مزارع و احداث دیوار حفاظتی با اعتبار بالغ بر چهار میلیارد و 200 میلیون تومان، اجرای پروژه های آبیاری تحت فشار و کم فشار در سطح 810 هکتار و با  اعتباری بالغ بر 5 میلیارد و 800 میلیون تومان اعلام کرد.

وی بیان کرد: همچنین پروژه های تجهیز و نوسازی اراضی با 16 طرح و در سطح 400 هکتار و با مبلغ 3 میلیارد و 700 میلیون تومان از محل اعتبارات ملی انجام شده است.

جهاد قائمشهر

تشکیل صندوق خرد زنان روستایی

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر از تشکیل صندوق حمایت از توسعه فعالیتهای بخش کشاورزی زنان روستایی این شهرستان در دولت تدبیر و امید خبر داد.

جعفری تعداد عضو در این صندوق را 640 نفر با اعتباری بالغ بر 13 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت که این صندوق با هدف حمایت از زنان فعال در روستا تشکیل شده است.

وی از تخصیص 29 میلیارد و 87 میلیون تومانی تسهیلات صندوق توسعه ملی با نرخ ده درصد در این شهرستان خبر داد و افزود : این میزان تسهیلات برای 113 نفر از عشایر شهرستان در نظر گرفته شده است که تاکنون بیش از 40 درصد این افراد به بانک کشاورزی معرفی شده اند.

شناسایی 62 هکتار اراضی بایر در قائمشهر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر با بیان اینکه 62 هکتار اراضی بایر در این شهرستان شناسایی و به چرخه تولید بازگشت، افزود: برای جلوگیری از سودجویی برخی از مالکان این میزان اراضی بایر در سطح این شهرستان شناسایی و به چرخه تولید بازگشته است.

جعفری از معرفی یکهزار و 421 تغییر کاربری غیرمجاز به مراجع قضائی خبر داد و گفت که این تعداد تغییر کاربری طبق احکام تبصره دو، 402 مورد تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در سطح این شهرستان انجام شده است.

وی اجرای رفع تداخلات اراضی کشاورزی را هم در سطح هفت هزار هکتار اعلام کرد.

پرداخت تسهیلات بیش از 32 میلیارد تومانی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر با بیان اینکه بیش از 32 میلیارد و 200 میلیون تومان بابت خرید تسهیلات مکانیزاسیون به کشاورزان پرداخت شده است، افزود: 280 نفر جهت دریافت تسهیلات خرید انواع تراکتور، 58 نفر جهت دریافت تسهیلات خرید کمباین، 96 نفر جهت دریافت تسهیلات خرید تیلر و ادوات و 40 نفر جهت دریافت تسهیلات خرید نشا کار به بانک معرفی و تسهیلاتشان را دریافت کردند.

جعفری میزان سوخت زراعی را 24414912 لیتر ، سوخت باغی را 8932224 لیتر و طیور را850500 لیتر اعلام کرد.

جهاد قائمشهر

افزایش 15 درصدی تولید نیشکر نسبت به سال گذشته

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر سطح زیر کشت نیشکر در دهستان کوهساران را 85 هکتار و در دهستان علی آباد را 40 هکتار با 750 بهره بردار اعلام کرد و ادامه داد: میزان تولید نیشکر در دو دهستان قائمشهر 300 تن و این شهرستان رتبه دوم استان مازندران در کشت و تولید نیشکر را دارد.

جعفری با بیان اینکه عایدی کشاورزان از نیشکر حدود 9 میلیارد تومان است، افزود: در بحث مزرعه جدید، امسال به نسبت سال گذشته با افزایش 15 درصدی تولید مواجه شده ایم.

وی با اشاره به سال جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری و فرهنگ سازی در کشت نیشکر، گفت: با توجه به اینکه نیشکر یک گیاه هفت ساله است بنابراین موفق شده ایم تا آخرین یافته های تحقیقاتی روز دنیا را با همت کارشناسان به بهره برداران این بخش ترویج و سایت های خوبی را هم طراحی کنیم.

مدیر جهاد کشاورزی قائمشهر با اعلام اینکه نیشکر ریکنده کوهساران را کل ایران می شناسند و به دلیل طعم و کیفیتش از اکثر نقاط استان ها مشتری دارند، بیان کرد: به کشاورزان توصیه می کنم تا زمین هایی که مناسب با کشت مرکبات و دیگر محصولات نیست را با کشت محصول نیشکر جایگزین کنند.

جعفری با اشاره به اینکه هم اکنون کشت نیشکر را از حالت سنتی خارج و به صورت صنعتی و آبیاری بارانی ترویج داده ایم، گفت که با این روش 50 درصد در نهاده ها صرفه جویی و 60 درصد راندمان آب پایین آمده است .

خرماکلا قائمشهر بعنوان دهکده لیموترش گلخانه ای ایران شناخته شد

وی با بیان اینکه گلخانه لیموترش در سطح 11 هکتار، گلخانه گل و گیاه زینتی در سطح 5/8 هکتار و تولید گل در فضای باز هم در سطح 5/7 هکتار احداث شده است، افزود: روستای خرماکلای قائمشهر بعنوان دهکده لیموترش گلخانه ای در ایران شناخته شد و سهم به سزایی در تولید گل و گیاه زینتی و لیموترش به خود اختصاص داده است.

مدیر جهاد کشاورزی قائمشهر تولید محصول لیموترش در امسال را 500 تن اعلام کرد و گفت: میزان باردهی لیموترش، از سال سوم و چهارم به بعد است و در یکهزار مترمربع، ۱۰ تن در سال برآورد می شود.

جهاد قائمشهر

کاشت چهار هزار اصله قلمه توت به عنوان میراث ماندگار

جعفری با بیان اینکه مرکز توسعه نوغانداری استان مازندران در شهرستان قائمشهر واقع شده است ، افزود: این مرکز دارای ۱۰ هکتار زمین است که از این میزان چهار هکتار سوله، انبار و بقیه توتستان است.

وی با اشاره به اینکه در حال مدیریت هشت هزار اصله قلمه توت در این شهرستان هستیم، گفت که تاکنون چهار هزار اصله قلمه توت و گونه های جنگلی به عنوان طرح میراث ماندگار کاشته شد.

مدیر جهاد کشاورزی قائمشهر در پایان با اعلام اینکه پرورش کرم ابریشم دارای قدمت بسیار بالایی است که مردم به پرورش آن مشغول هستند ، افزود: مدت زمان پرورش پیله کرم ابریشم ۴۵ روز است و یک جعبه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای هر خانوار روستایی سودآور است.

جهاد قائمشهر



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار