2 طرح کشاورزی دهه فجر در جویبار افتتاح می شود / خسارت ۱۰ میلیارد تومانی طوفان به اراضی زراعی و باغی\

2 طرح کشاورزی دهه فجر در جویبار افتتاح می شود / خسارت ۱۰ میلیارد تومانی طوفان به اراضی زراعی و باغی

  • کد خبر: 2111100880
  • چاپ
  • انتشار: 08 بهمن 1399 - 21:15

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار از افتتاح دو پروژه ملی و استانی در این شهرستان در ایام الله دهه مبارک فجر خبر داد.


به گزارش استناد نیوز، غلامرضا سعیدی در نشست با اصحاب رسانه با اعلام این خبر افزود: تسطیح و نوسازی ۱۵۳ هکتار از اراضی لاریم با اعتبار یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان و گلخانه ی لیموترش در سطح ۵هزار متر مربع با ارزش ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در ایام دهه فجر افتتاح خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه۳۳ واحد سورتینگ شهرستان کار ذخیره سازی ۲۵ هزارتن مرکبات شب عید را انجام داده اند، اظهار داشت: ۱۵ سورتینگ برنج با ذخیره سازی ۲هزارو ۵۰۰ تن برنج سفیدوهمچنین۴۱واحد شالیکوبی در سطح شهرستان فعالیت دارند.
مدیر جهاد کشاورزی جویبار با بیان اینکه در حال حاضر ۱۹واحد بانک نشاء در شهرستان جویبار فعالیت دارند، افزود: پیش بینی می شود در سال زراعی آینده ۷۰ درصد سطح زیر کشت برنج بصورت مکانیزه انجام شود.
سعیدی با اشاره به اینکه ۵۷۵ هکتار کشت پائیزه کلزا در شهرستان انجام شده اشت، خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود حدود یکهزارتن کلزا در این شهرستان برداشت شود.
وی ادامه داد: ۲هزارو ۱۰۰ هکتار از اراضی شهرستان به کشت گندم اختصاص یافته و پیش بینی تولید امسال ۸هزار تن می باشد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار با اعلام اینکه با توجه به افزایش قیمت نهاده های دامی دامداران منطقه به کشت شبدر و جو روی آوردند، گفت: برای نخستین بار با افزایش کشت این دو محصول در جویبار مواجه بودیم و سطح زیر کشت آن در سالجاری حدود ۲هزارو ۵۰۰هکتار بوده است.
سعیدی خاطرنشان کرد: در بحث خرید ماشین آلات کشاورزی به ۸۲ بهره بردار بیش از ۳میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه ۱۸هزار چاه کشاورزی در شهرستان شناسایی شده است، افزود: از این تعداد ۱۲ هزار چاه دارای پروانه بوده و مابقی فاقد پروانه هستند و همچنین ۳۸۰پروانه در مرحله ی تمدید مجوز قرار دارند.
مدیر جهاد کشاورزی جویبار در پایان با اعلام اینکه در طوفان هفته ی گذشته به حدود ۱۳۵ هکتار از اراضی زراعی و باغی شهرستان خسارت وارد شد، گفت: در مجموع خسارت وارد شده در حوزه ی کشاورزی ۱۰ میلیارد تومان بوده است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار