صدور دفترچه تامین اجتماعی در مازندران متوقف شد / تدابیر جدید برای بهتر اجرا شدن طرح نسخه نویسی الکترونیک\

  صدور دفترچه تامین اجتماعی در مازندران متوقف شد / تدابیر جدید برای بهتر اجرا شدن طرح نسخه نویسی الکترونیک

  • کد خبر: 2111100974
  • چاپ
  • انتشار: 02 اسفند 1399 - 11:16

مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران گفت: صدور دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی از اول اسفندماه امسال همزمان با سراسر کشور در استان متوقف شد.


به گزارش استناد نیوز و به نقل از صدا و سیمای مازندران، دکتر محمد خورشیدی با اعلام این خبر، افزود: برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و هزینه های اضافی، چاپ کاغذی دفترچه های بیمه متوقف شد و بیمه شدگان با همراه داشتن کد ملی و یا سربرگ دفترچه در مراجعه به تمامی مراکز درمانی، از خدمات پزشکی لازم برخوردار می شوند.
او گفت: پزشکان طرف قرارداد با تامین اجتماعی و همچنین طرف غیر قرارداد با نوشتن شماره ملی بیمار برای دارو و پاراکلینیک اقدام خواهند کرد.
مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران افزود: آن دسته از پزشکانی که طرف قرارداد با سازمان تامین اجتماعی هستند و امکان تولید نسخه الکترونیکی برای بیمار ندارند، می توانند با یادداشت کد ملی بیمار در همان سربرگ سرنسخه مخصوص مطب‌‏ یا مرکز درمانی نسبت به معاینه و تجویز اقدام ‌کنند.
خورشیدی ادامه داد، پزشکان غیرطرف قرارداد نیز همانند پزشکان طرف قرارداد می‌توانند با اتصال به سامانه‌های الکترونیک سازمان یا سامانه‌های مورد استفاده خود، نسبت به نسخه‌نویسی الکترونیک اقدام کنند و در صورت نبود امکان استفاده از سامانه‌های الکترونیک، پزشک می‌تواند دستور پزشکی را در سرنسخه مخصوص مطب یا موسسه در یک برگ تجویز کند و تحویل بیمار دهد.
تدابیر جدید برای بهتر اجرا شدن طرح نسخه نویسی الکترونیک
بگفته وی، پزشکان، داروخانه‌ها و تمامی مراکز درمانی و پاراکلینیکی می‌توانند از طریق کد‌های دستوری USSD، پیامک و سامانه‌های اینترنتی که ماه‌های گذشته به آن‌ها اعلام شده است، بیمه شدگان تأمین اجتماعی را شناسایی کنند و خدمات مورد نیاز آن‌ها را براساس ضوابط ارائه دهند.
مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران با تاکید بر اینکه از ابتدای اسفندماه دفترچه جدیدی در سازمان صادر نخواهد شد، اظهار داشت: تمامی دفترچه‌هایی که صادر شده و در دست بیمه شدگان است تا برگه آخر معتبر است.

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار