رشد 8 درصدي توليد انرژي خالص در نيروگاه نکا\

رشد 8 درصدي توليد انرژي خالص در نيروگاه نکا

  • کد خبر: 2111101006
  • چاپ
  • انتشار: 13 اسفند 1399 - 13:43

مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا گفت:انرژی تولیدی نیروگاه شهیدسلیمی نکا از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود ۸ درصد افزایش یافت.

 

به گزارش سایت استناد نیوز مديرعامل شرکت مديريت توليدبرق نکا با اعلام اين خبر افزود: در اين مدت 9 ميليارد و 536 ميليون و 152 هزار کيلو وات ساعت انرژي در واحدهاي بخاري و بلوک سيکل ترکيبي اين نيروگاه توليد شد.

محسن نعمتي خاطرنشان ساخت: در يازده ماه گذشته 9 ميليارد و 161 ميليون و 827 هزار کيلووات ساعت انرژي خالص به شبکه سراسري برق کشور تحويل شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 8 درصد رشد داشته است.

وي با بيان اينکه 85 درصد از انرژي توليدي در واحدهاي بخاري و 15 درصد در واحدهاي بلوک سيکل ترکيبي بدست آمده است، گفت: در 11 ماه گذشته ضمن انجام به موقع همه بازديدهاي دوره اي و تعميرات مياندوره اي و اساسي واحدها طبق دستورالعمل و برنامه پيشبيني شده تعميراتي، بيش از 94 درصد انرژي تعهدي امسال نيروگاه طبق قرارداد محقق شد.

نعمتي همچنين به دشواري و حساسيت بسيار زياد نگهداري و بهره برداري از واحدهاي اين نيروگاه پس از 4 دهه کارکرد، اشاره کرد و گفت: بيش از 41 سال از بهره برداري واحدهاي بخاري نيروگاه مي گذرد، لذا بدليل قدمت و عمر بالاي تجهيزات، حفظ آمادگي واحدهاي اين نيروگاه براي توليد پايدار انرژي در فصول مختلف سال کار آساني نيست، اما همکاران توانمند و متخصص ما به عشق مردم و با تلاش مضاعف و همت جهادي خود در انجام به موقع بازديدهاي دوره اي و تعميرات مياندوره اي و اساسي و نيز نگهداري و بهره برداري اصولي واحدها توانستند آمادگي واحدها را در شرايط سخت مقابله با ويروس کرونا براي پايداري توليد در وضعيت مطلوبي حفظ کنند و در سال موسوم به جهش توليد عملکرد قابل قبولي به ثبت برسانند.

مديرعامل شرکت مديريت توليدبرق نکا در ادامه به رشد و شکوفايي کشور در حوزه صنعت برق اشاره کرد و افزود: عليرغم توطئه ها، فشارها وتحريمهاي کور دشمنان، امروز صنعت برق با خودباوري، همت و تلاش نيروهاي خوش فکر و زحمتکش خود در مرز خودکفايي قرار گرفت و توانست تهديد تحريم را به فرصت شکوفايي اقتصادي و قطع وابستگي از بيگانگان تبديل نمايد. بطوري که اکنون حدود 50 درصد واحدهاي نيروگاهي کشور بطور کلي ساخت داخل هستند و حدود 95 درصد تأسيسات و قطعات ساير نيروگاهها نيز در داخل کشور قابل تأمين است، علاوه بر اين به کشورهاي همسايه خدمات مهندسي و قطعات حساس و فناورانه نيروگاهي که حتي برخي کشورهاي پيشرفته نيز هنوز قادر به ساخت آن نيستند، صادر مي شود. 

نيروگاه شهيد سليمي نکا با 4 واحد بخاري به ظرفيت هرکدام 440 مگاوات، 2 واحد گازي 137.6 مگاواتي، يک واحد بخار سيکل ترکيبي با ظرفيت 160 مگاوات و دو واحد توربين انبساطي 9.4 مگاواتي در مجموع با ظرفيت منصوبه 2214 مگاوات نقش موثري در پايداري شبکه سراسري برق کشور دارد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار