روستای کفشگرکلا جویبار نخستین روستای موسیقی در مازندران\

روستای کفشگرکلا جویبار نخستین روستای موسیقی در مازندران

  • کد خبر: 2111101009
  • چاپ
  • انتشار: 14 اسفند 1399 - 15:35

مراسم رونمایی از نخستین روستا به نام موسیقی مازندران ( خانواده محمدی) با 300 سال قدمت روز پنج شنبه با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد مازندران، هنرمندان و مسئولین در روستای کفشگرکلا از بخش مرکزی جویبار برگرار شد.

به گزارش استناد نیوز، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در این مراسم از اهالی، دهیار و شورای روستای کفشگرکلا جویبار به دلیل نامگذاری برای نصب تابلو ورودی این روستا بنام زادگاه هنرمندان موسیقی سنتی مازندران ( خانواده محمدی)، تقدیر و تشکر کرد.

عباس زارع با اعلام اینکه اولین روستا در مازندران بنام موسیقی شناسانده شده است، گفت: در گام اول به موسیقی بومی و محلی در مازندران توجه خواهیم کرد. همه تلاش خود را به کار گیری می کنیم تا این موسیقی در این استان ترویج پیدا کند.

وی با ابراز امیدواری برای ارج نهادن چنین ظرفیت هایی در استان و کشور، افزود: متاسفانه خیلی از افراد، هنرمندان و نخبگان ما را نمی شناسند بنابراین امیدواریم با حمایت از هنرمندان بتوانیم این خلاء ها را جبران کنیم.

بخشدار مرکزی جویبار در این مراسم، افزود: به نشانه قدرشناسی و تقویت فرهنگی پرده برداری از تابلو ورودی روستای کفشگرکلا بعنوان زادگاه مفاخر موسیقی سنتی استان بنام "خانواده محمدی" نامگذاری شده است.

محمد مدانلو با اعلام اینکه موسیقی اصیل بعد از زبان مهم ترین پایه فرهنگ هر قوم و ملت است، گفت: باتوجه به اثر بخشی آن در طول تاریخ و زندگی امروز بشر، حمایت از هنرمندان این حوزه برای تولید آثار فاخر ضروری است.

در این مراسم علاوه بر نوروزخوانی و اجرای موسیقی و همچنین از برخی با اهداء جایزه قدردانی شد.

روستا

جمال محمدی با حمایت های پدرش مرحوم سید محمد مهدی محمدی در سال 1370 گروه طالبا را تاسیس کرد و بعد از آن عنوان گروه به تبری تغییر نام یافت.و سالهای متوالی به عنوان آهنگساز و سرپرست گروه به اشاعه فرهنگ موسیقی فولکور مازندارن پرداخت.

محمدی در سال 1387 گروه موسیقی مناطق را با نام کایر تاسیس کرد.

 در خانواده محمدی 10 برادر و خواهر در این عرصه در حال فعالیت هستند.

روستا



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار