اجرای ۴۰۰ متر در فازنخست طرح هادی روستایی / محصور بودن روستا از چهارسو مهاجرت جوانان روستا را به همراه داشته است\
  • دهیارروستای کردخیل:

 اجرای ۴۰۰ متر در فازنخست طرح هادی روستایی / محصور بودن روستا از چهارسو مهاجرت جوانان روستا را به همراه داشته است

  • کد خبر: 2111101053
  • چاپ
  • انتشار: 15 فروردين 1400 - 12:41

دهیارروستای کردخیل از توابع بخش رودپی شمالی ساری از اجرای فاز نخست  طرح هادی روستایی  به طول ۴۰۰ متر خبر داد و گفت: متاسفانه محصور بودن روستای کردخیل از چهارسو موجب مهاجرت جوانان شده است.

 

حمید رضا قاسمی روز یک شنبه در گفت و گو با سایت خبری استناد نیوز تعداد خانوار را 98 وجمعیت این روستا را ۳۰۱ نفربیان کرد وافزود:دردوره ی ۴ساله ی فعالیت این دوره شورا ودهیاری سیم کشی نقاط ضعیف روستا  با کمک اداره برق انجام شده است .

وی با اعلام اینکه خرید مخازن برای جمع آوری زباله های سطح روستا انجام شده است، افزود:متاسفانه اهالی  روستا درخصوص تفکیک زباله از مبداهمکاری های لازم را انجام نداده اند و باید به این نکته اذعان داشت که فرهنگ سازی باید از ریشه انجام شود.

وی به سیل مخرب اواخرسال۹۷اشاره کرد و گفت: کانون سیل درروستای کردخیل بوده  و۸۴ واحدمسکونی دچارخسارت شدند.

وی تصریح کرد: یک موردتخریب صددرصدی و۱۵مورد دچارخسارت جدی شدند که تسهیلات  با سود۴درصد وهمچنین کمک های بلاعوض به این خانوارها پرداخت شده است .

دهیارروستای کردخیل ادامه داد:همچنین باکمک جهاد کشاورزی خسارت های مربوط به بخش کشاورزی نیزبه کشاورزان حادثه دیده پرداخت شده است .

دهیار روستای کردخیل

قاسمی با اشاره به اینکه اجرای فازنخست طرح هادی روستا به طول ۴۰۰مترانجام شده است، افزود:شورا و دهیاری روستای کردخیل برای اجرای عقب نشینی فازنخست طرح هادی ۱۰۰میلیون تومان هزینه کرده است .

وی خاطرنشان کرد: بنابه گفته ی بنیادمسکن اجرای فازهای بعدی طرح هادی درسال جاری انجام می شود.

قاسمی یکی ازدغدغه های شورا ودهیاری روستای کردخیل رابحث نشاط اهالی روستا بیان کرد وافزود: درهمین راستا مسابقات مختلف ورزشی برای زنان ومردان روستا انجام شده است ودرآخرین اقدام صورت گرفته با باشگاه ورزشی پارسه برای احداث یک مجموعه ی ورزشی درزمینی به مساحت ۱۳هزار مترمربع به توافق رسیده است .

قاسمی اظهارداشت :درحاشیه رودخانه فضایی برای اوقات فراغت اهالی روستا توسط شورا ودهیاری احداث میشود.

دهیارروستای کردخیل به انتخابات پیش روی شورا اشاره کرد و گفت: ازتخریب افرادجلوگیری میشود وبه صورت قانونی باکسانی که امنیت وآرامش روستا را برهم زنند برخوردقاطع خواهد شد.

وی به مشکلات روستای کردخیل اشاره کردوگفت:درضلع شرقی روستا مجوز احداث یک واحد جوجه کشی باعدم رعایت فاصله ی مجاز با واحدهای مسکونی داده شده است ووجود این جوجه کشی بربافت وحریم روستا تاثیر بسیاربدی داشته است.

قاسمی با اشاره به اینکه درضلع غربی مسئله ی مرزی با روستای همجوارمان روستای آبمال رعایت نشده است اظهارداشت: این مسئله موجب تصرف به اراضی به حق روستای کردخیل شده است درحال که این زمین ها مربوط به اجداد ما بوده است.

دهیارروستای کردخیل ادامه داد: درقسمت جنوبی روستالای روبی رودخانه ی تجن انجام شده است اما متاسفانه سنگ چینی کناررودخانه توسط اداره امورآب و بنیاد مسکن انجام نشده است وهمچنین درلای روبی رودخانه در کار بسیار غیرتخصصی درخت های چندین ساله ی کناررودخانه راقطع کردند.

قاسمی با اشاره به اینکه درضلع شمالی روستای کردخیل چند باب منزل مسکونی داخل بافت روستا قرارنگرفته است اظهارداشت: این افراد ازاهالی روستای کردخیل هستند اما متاسفانه درمسئله ی مرزبین این دوروستا این واحدهای مسکونی دربلاتکلیفی قراردارند.

وی درپایان یکی دیگرازمشکلات روستا را معضل لوله کشی قدیمی آب شورب سطح روستا بیان کردوگفت :لوله های آب بسیارقدیمی وفرسوده است وبعضی مواقعه آب شورب روستا به رنگ کدرمشاهده میشود واصلا قابل استفاده نیست .

 روستای کردخیل



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار