فوت 385 بیمار کووید 19 در کشور / شناسایی بیش از 19 هزار بیمار دیگر\

فوت 385 بیمار کووید 19 در کشور / شناسایی بیش از 19 هزار بیمار دیگر

  • کد خبر: 2111101116
  • چاپ
  • انتشار: 09 ارديبهشت 1400 - 15:33

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: با فوت ۳۸۵ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید-۱۹ در شبانه روز گذشته تعداد جانباختگان این بیماری در ایران به ۷۱ هزار و ۳۵۱ نفر رسید.

 

به گزارش استناد نیوز، مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز پنجشنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: از دیروز تا امروز ( ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۹هزار و ۸۹۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد که ۳هزار و ۵۳ نفر از آنها بستری شدند.

۵هزار و ۳۶۷ بیمار نیز در وضعیت شدید بیماری در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستانی (آی سی یو) بستری و مجموع بیماران کووید-۱۹ در کشور به ۲ میلیون و ۴۷۹ هزار و ۸۰۵ نفر رسید.

وزارت بهداشت همچنین در این اطلاعیه افزود: تاکنون یک میلیون و  ۹۳۸هزار و ۶۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. یک میلیون و ۵۶۹ هزار و ۸۷۰  آزمایش تشخیص کووید-۱۹ در کشور انجام شده است.

بر اساس این گزارش، هم اکنون ۱۹۸ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۵۷ شهر در وضعیت نارنجی، ۷۴ شهر در وضعیت زرد و ۹ شهر در وضعیت آبی قرار دارند. بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است.

مطابق با اعلام وزارت بهداشت تاکنون ۷۹۸هزار و ۴۶۵ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۲۰۴ هزار و ۱۲۶ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به یک میلیون و ۲ هزار و ۵۹۱ دز رسید.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار