ورود جناح های سیاسی به شورای شهر منافع مردم را به خطر می اندازد\
  • اختصاصی استناد نیوز؛

ورود جناح های سیاسی به شورای شهر منافع مردم را به خطر می اندازد

  • کد خبر: 2111101129
  • چاپ
  • انتشار: 14 ارديبهشت 1400 - 13:01

انتخابات شورای شهر ششم را در پیش داریم و کاندیداها در حال معرفی خود به مردم هستند اما چه ویژگی ها و تخصص هایی برای تشکیل شورایی کارآمد برای شهر مورد نیاز است؟

به گزارش استناد نیوز، شورا محل شور و تصمیم گیری برای شهر است، اعضای این نهاد اجتماعی که با رای مستقیم مردم انتخاب می شوند باید به دور از هرگونه سیاست زدگی به وظایف خود بپردازند، اخیرا مشارکت افراد سیاسی در شورای شهر و تلاش برای سیاسی نمودن این نهاد اجتماعی به منظور دستیابی به مطامع سیاسی و حزبی قوت گرفته است، غلبه جناح‌گرايی و سياسی كاری بر خِرد اجتماعی، آسيبی جدی بر پیکره شورای شهر و منافع مردم وارد مي‌كند.

یک فرد سیاسی می تواند به عضویت شورای شهر درآید اما سیاسی کاری را باید پشت دروازه های شورا جای بگذارد، اتفاقی نامیمونی که در شورای شهر تهران رخ داد نباید به شهرستان ها تسری یابد، اما برخی به دنبال معرفی لیست های سیاسی و جناحی با عناوین مختلف در شهرهایی نسبتا کوچک هستند که امکان شناخت کافی برای مردم نسبت به هر یک از کاندیداها به آسانی فراهم است.

 منافع حزبی و جناحی هیچگاه نباید بر منافع مردم مقدم شود، ورود جناح های سیاسی به انتخابات شورای شهر و ارائه لیست های انتخاباتی سیاسی به مانند گروگان گرفتن شهر در جهت اهدافی پنهان و آشکار است که با توجه به فضای سیاسی موجود در کشور برخی از کاندیداها به منظور کسب آرای مردم وارد این بازی خطرناکی می شوند که از ابتدا نتیجه آن مشخص است.

ارائه لیست انتخاباتی و تشکیل ائتلاف هایی بدون در نظر گرفتن گرایش های سیاسی افراد و تنها بر پایه تخصص و کارایی می تواند ثمربخش نیز باشد، این که عده ای با تخصص های مختلف مورد نیاز مجموعه مدیریت شهری، با برنامه هایی تدوین شده و همگن در حوزه شهر خود را در قالب یک لیست در معرض انتخاب مردم قرار دهند در مواردی می تواند موجب پراکندگی تخصص های مختلف در شورای شهر گردیده و موثر واقع شود.

اما در فاصله کوتاه باقی مانده به انتخابات شورای شهر چیزی که از این ائتلاف ها نمود می یابد، لیستی از کاندیدهای منتصب به جریان های سیاسی کشور برای ورود به یک نهاد اجتماعی و مردمی است، موضوعی که اگر هدف کمک به شهر باشد، بایددر فرصت باقی مانده تا انتخابات مورد تجدید نظر جدی قرار گیرد.

گروه رسانه ای استناد به زودی به تحلیل، نقد و بررسی جدی لیست های انتخاباتی مطرح شده در استان مازندران خواهد پرداخت.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار