بررسی یکی از لیست های سیاسی انتخابات شورای شهر در قائمشهر / لیستی فاقد تخصص های لازم\
  • اختصاصی استنادنیوز؛

بررسی یکی از لیست های سیاسی انتخابات شورای شهر در قائمشهر / لیستی فاقد تخصص های لازم

  • کد خبر: 2111101143
  • چاپ
  • انتشار: 19 ارديبهشت 1400 - 14:22

معرفی لیست و تشکیل ائتلاف در انتخابات شورای شهر قائمشهر در صورتی می تواند مفید واقع شود که تمام تخصص های مورد نیاز را در خود جای داده و انتخاب افراد لیست به دور از هرگونه نگاه سیاسی و جناحی باشد.

به گزارش استناد نیوز، تا انتخابات 28 خردادماه 1400 مدت زمان زیادی باقی نمانده است و درحالی که شوراهای شهر ماهیت و کارکردی سیاسی نداشته و نباید داشته باشند، اما جریان های سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب با رویکردی کاملا سیاسی و حذف افراد توانمند جناح مقابل در حال معرفی لیست هایی در شهرهای مختلف هستند.

شاید تشکیل ائتلاف و ارائه لیست های انتخاباتی در شورای شهر برای کلان شهرها که امکان شناخت کامل همه کاندیداها برای مردم میسر نیست، مفید باشد اما برای شهرهای نسبتا کوچکی مانند قائمشهر از این جهت کاربردی نخواهد داشت، اما این لیست ها اگر بر پایه تخصص، پاکدستی و کارآمدی افراد بدون نگاه های جناحی و سیاسی شکل گیرد از آن جهت که امکان ورود تخصص های مختلف مورد نیاز در شورای شهر را فراهم می نماید می تواند کارایی داشته باشد.

یکی از لیست هایی که در شهر قائمشهر مطرح شده است و به طور گسترده در حال فعالیت های انتخاباتی و تبلیغات پیش از موعد نیز می باشد، لیستی است که با عناوین انقلابی شناخته شده و منتسب به جریان سیاسی اصولگرایان است. اما این لیست که مدعی پاکدستی نیز می باشد با رد صلاحیت یکی از اعضای کلیدی آن در گام نخست با چالشی بزرگ مواجه شد، اینکه دلیل رد صلاحیت مسائل مالی یا اخلاقی و یا مواردی دیگر بود و اینکه آیا یکی از نمایندگان مجلس موفق به اخذ تایید صلاحیت برای او می شود یا خیر موضوع بحث نیست.

با نگاهی به 7 عضو معرفی شده در این لیست احتمالی، جای خالی تخصص های مورد نیاز در شورای شهر با توجه به وظایف مندرج در قانون برای این نهاد مردمی کاملا احساس می شود.

از 6 عضو این ائتلاف که تا کنون موفق به اخذ صلاحیت از مراجع نظارتی شده اند، سوابق 3 کاندیدا تنها به مسائل فرهنگی و ورزشی معطوف بوده است که با دید خوشبینانه نهایتا یک عضو با چنین سوابقی در شورای شهر مورد نیاز خواهد بود، یک نفر بدون هیچ گونه سابقه مرتبط با شورای شهر مدیر شرکت کامپیوتری خود است، سوابق کاندیدای دیگر این لیست نیز معطوف به دادسرا و مدیر دفتر بازپرس می باشد.

نکته جالب اینکه در این لیست هیچ فردی با رشته های مرتبط با شهرسازی، عمران،معماری،  حسابداری و حسابرسی، اقتصاد و مدیریت که می توانند در کمیسیون های مختلف شورای شهر قائمشهر نقش آفرین باشند به چشم نمی خورد.

ورود جریان های سیاسی با این رویکرد در شورای شهر به ماهیت پارلمان شهری آسیب جدی وارد می نماید، شورای شهر نباید وارد بازی و بدهکار جریان های سیاسی مختلف شود تا بتواند به وظیفه مهم خدمت به شهر و مردم بپردازد.

گروه رسانه ای استناد در آینده به معرفی و نقد سایر لیست های انتخاباتی در شهرهای مختلف استان مازندران و سایر کاندیداها پرداخته و ابعاد تازه ای از آن را به مردم نشان خواهد داد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار