صلاحیت 543 نفر دیگر از داوطلبان شورای شهرهای مازندران تائید شد/ سرنوشت داوطلبان شورای روستایی\

صلاحیت 543 نفر دیگر از داوطلبان شورای شهرهای مازندران تائید شد/ سرنوشت داوطلبان شورای روستایی

  • کد خبر: 2111101156
  • چاپ
  • انتشار: 25 ارديبهشت 1400 - 10:12

رییس ستاد انتخابات مازندران اعلام کرد که هیات استانی نظارت بر انتخابات پس از بررسی اعتراض ۷۰۱ تن از نامزدهای شورای شهرهای استان که به این هیات شکایت برده بودند ، صلاحیت ۵۴۳ نفر را تایید کرد.


به گزارش استناد نیوز، حسین حسن نژاد روز شنبه با بیان این مطلب از رد صلاحیت ۱۵۸ نفر در این مرحله خبر داد.
وی گفت : داوطلبان معترض در این مرحله می توانند از امروز ۲۵ اردیبهشت به مدت چهار روز تا بیست و هشتم اردیبهشت شکایتشان را به هیات مرکزی نظارت ارائه دهند.
رییس ستاد انتخابات مازندران از همه داوطلبان درخواست کرد با توجه به شرایط همه‌گیری کرونا برای ثبت اعتراضات به فرمانداری‌های مستقر در شهرستان حوزه انتخابیه خود و یا هیات‌های عالی نظارت استان مراجعه کنند.
وی افزود : طبق مقررات هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور ،کلیه اعتراضات طبق قانون و با اولویت رسیدگی خواهد شد.
طبق تبصره ۳ ماده ۶۱ قانون شوراها ، داوطلبان رد صلاحیت ‌شده در حوزه‌ های انتخابیه شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر می ‌توانند ظرف مدت چهار روز از زمان ابلاغ عدم‌ صلاحیت آنها وفق نظر هیات نظارت استان توسط فرمانداری ها اعتراض خود را به هیات مرکزی نظارت تحویل نمایند و هیات مرکزی نظارت ظرف مدت ۱۰ روز پس از دریافت اعتراض، نظر قطعی و لازم‌ الاجرای خود را به ستاد انتخابات استان مربوطه اعلام خواهد کرد.
همچنین طبق تبصره ۴ همین ماده ، در صورت اعتراض داوطلبان به تصمیمات و آراء هات های نظارت استان، مراتب در هیات مرکزی با حضور رئیس هیات نظارت استان رسیدگی و ظرف مدت پنج روز از اعلام رد صلاحیت اعلام نظر می گردد. این رای قطعی و لازم الاجراء است.
طبق آمار ستاد انتخابات مازندران ، در مجموع ۲ هزار و ۲۲۸ نفر از ۶۲ نقطه شهری مازندران با تکمیل مراحل ثبت نام ، داوطلبی خود را برای نامزدی شورای شهرهای استان اعلام کرده بودند که ۱۰۵ نفر پیش از ورود به مرحله بررسی صلاحیت ها انصراف دادند ، صلاحیت 751 نفر در هیات های اجرایی و نظارت شهرستانی رد و صلاحیت یکهزار و 372 تن تایید شده بود.
طبق ماده ۶ قانون تشکیلات ، وظایف و انتخاب شوراهای اسلامی ، اعضای اصلی شورای چهار شهر مازندران که طبق سرشماری سال ۹۵ بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارند ، ۹ نفره ، پنج شهر دارای ۵۰ هزار تا ۲۰۰ هزار نفر جمعیت هفت نفره و بقیه شهرها با جمعیت کمتر از ۵۰ هزار هم پنج نفره است.
سرنوشت داوطلبان شورای روستایی
معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران همچنین با بیان این که مهلت رسیدگی به صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی روستا و عشایر در این استان نیز ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ است ، گفت: هیأت نظارت بخش ها نیز در حال رسیدگی به صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای روستا هستند و نتایج آن از طریق بخشداری ها اعلام خواهد شد.
حسن نژاد آمار نهایی ثبت‌نام شورای روستایی استان مازندران راه ۱۶ هزار و ۴۵ نفر اعلام کرد که انتخابات آن در ۲ هزار و ۴۴۶ روستا برگزار می‌شود.
بر اساس قانون شوراها ، تعداد اعضای شورا در روستاهای دارای تا یکهزار و ۵۰۰ نفر جمعیت سه نفر عضو اصلی و ۲ نفر عضو علی البدل و در روستاهای دارای بیشتر از یکهزار و ۵۰۰ نفر جمعیت هم پنج نفر عضو اصلی و سه نفر عضو علی البدل است
انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ، میان دوره ای مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی ۲۸ خرداد برگزار می شود. / منبع ایرنا

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار