40 هزار سالمند ۷۵ تا ۸۰ ساله مازندران واکسن کرونا دریافت می‌کنند / سالمندان منتظر تماس تلفنی باشند\

40 هزار سالمند ۷۵ تا ۸۰ ساله مازندران واکسن کرونا دریافت می‌کنند / سالمندان منتظر تماس تلفنی باشند

  • کد خبر: 2111101159
  • چاپ
  • انتشار: 26 ارديبهشت 1400 - 09:50

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران آمار سالمندان ۷۵ تا ۸۰ ساله زیر پوشش این دانشگاه را ۴۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت که برای اعلام زمان تزریق واکسن کرونا با این افراد تماس تلفنی گرفته می‌شود.


به گزارش استناد نیوز و به نقل از ایرنا، دکتر قاسم اویس روز یکشنبه با بیان این مطلب، افزود : دوره زمانی تزریق واکسن به این گروه سنی که از شنبه ۲۵ اردیبهشت شروع شده ۲ هفته است ولی زمان بندی تزریق واکسن به آنها تا روز چهارشنبه هفته جاری مشخص و تلفنی اعلام خواهد شد.
وی با تاکید بر این که سالمندان این گروه که افراد متولد ۱۳۲۵ به قبل هستند به هیچ وجه برای تعیین زمان بندی دریافت واکسن به صورت حضوری به مراکز بهداشت و درمان مراجعه نکنند ، گفت : مشخصات این افراد در شبکه بهداشت وجود دارد و بتدریج با آنان تماس گرفته یا پیامک ارسال خواهد شد.
معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران در عین حال اظهار داشت : سالمندان ۷۵ تا ۸۰ ساله اگر تا چهارشنبه هفته جاری از طریق تماس تلفنی تا دریافت پیامک در جریان برنامه زمان بندی تزریق واکسن قرار نگرفتند ، از آن پس می توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی به آدرس salamat.gov.ir و اعلام مشخصاتشان شامل کد ملی و شماره تماس ، ثبت نام کنند تا با آنان تماس گرفته شود.
وی توضیح داد : هیچ نگرانی در باره تامین و تزریق واکسن این گروه سنی وجود ندارد و واکسن مورد نیاز به تعداد افراد بالای ۷۵ سال بتدریج در اختیار دانشگاه علوم پزشکی مازندران قرار می گیرد و طبق برنامه ریزی هم تزریق خواهد شد.
واکسن چینی و کره‌ای سهم سالمندان مازندران
دکتر اویس نوع واکسن تامین شده برای سالمندان بالای ۷۵ سال مازندران را « سینوفارم » چین و « آسترازنکا » کروه جنوبی اعلام کرد و گفت : افرادی که علاقه مند به واکسن های دیگر از جمله «اسپوتنیک وی» روسی هستند باید صبر کنند تا این واکسن وارد کشور شود و سپس طبق سهیمه در اختیار مازندران قرار بگیرد.
وی همچنین از تزریق واکسن کرونا به حدود ۳۴ هزار نفر از سالمندان بالای ۸۰ سال زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد و گفت که تزریق واکسن به این گروه سنی همچنان ادامه دارد.
معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران آمار سالمندان بالای ۸۰ سال زیر پوشش این دانشگاه را هم ۵۳ هزار نفر اعلام کرد.
۴۰ هزار سالمند ۷۵ تا ۸۰ ساله مازندران واکسن کرونا دریافت می‌کنند
وی گفت : آن دسته از سالمندان بالای ۸۰ سال تاکنون واکسن دریافت نکرده و با آنان تماس تلفنی یا پیامکی گرفته نشده است ، همچنان می توانند با ثبت نام در سامانه سلامت و یا اعلام آمادگی در مراکز بهداشت ، برای دریافت واکسن اقدام کنند .

دکتر اویس تاکید کرد : به هیچ عنوان با وجود شروع واکسیناسیون گروه های سنی پایین تر ، سهمیه هیچ گروه یا فردی در سنین بالاتر از بین نمی رود.
واکسینه ۱۱۵ هزار نفر
معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران همچنین گفت که تا کنون حدود ۱۱۵هزار نفر از شهروندان استان که زیر پوشش این دانشگاه قرار دارند طبق اولویت بندی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی واکسن کرونا دریافت کردند .
وی بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی توسط افرادی که واکسن دریافت کردند ، تاکید نمود و افزود : باور کسانی که واکسن دریافت کردند می توانند بدون ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در جامعه حضور پیدا کنند، کاملا اشتباه و خطرناک است.
دکتر اویس توضیح داد : هنوز اثبات نشده است که بدن این افراد با دریافت یک مرحله از واکسن ایمن شده و یا این که ناقل نباشند و تا زمانی که تا ۷۰ درصد مردم جامعه واکسینه نشوند، هر گونه بی توجهی به پروتکل های بهداشتی خطر جدی برای همه افراد جامعه به شمار می رود.
تزریق واکسن به افراد سالمند بالای ۷۵ سال مازندران همزمان با سراسر کشور از دیروز شنبه آغاز شد. همزمان نیز سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت با به روز رسانی وضعیت رنگ بندی کرونایی کشور ، مشخص کرد که همچنان ۱۲ شهرستان مازندران در رنگ بندی نارنجی قرار دارند. وضعیت ۱۰ شهرستان دیگر هم زرد ارزیابی شده است.
پیش از این در ارزیابی ۱۹ اردیبهشت این سامانه ، ۱۶ شهرستان مازندران در وضعیت نارنجی و ۶ شهرستان در وضعیت زرد قرار داشتند.
همچنین بر اساس آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل ، آمار بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بستری در بیمارستان های استان هم به ۶۴۰ نفر کاهش یافته است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار