اظهار نظر عجیب یکی از کاندیداهای قائمشهر درباره بی فرهنگی مردم مناطق محروم!\
  • اختصاصی استنادنیوز؛

اظهار نظر عجیب یکی از کاندیداهای قائمشهر درباره بی فرهنگی مردم مناطق محروم!

  • کد خبر: 2111101166
  • چاپ
  • انتشار: 27 ارديبهشت 1400 - 06:18

حبیب خناری نژاد که در یکی از لیست های ائتلاف سیاسی نیز عضویت دارد، در کلیپ تبلیغاتی خود ضمن بازدید از مناطق کمتر برخوردار پشت راه آهن و صحبت در خصوص مشکلات آسفالت منطقه، اظهار نظرات عجیبی داشت که سوژه فضای مجازی شد.

به گزارش استناد نیوز، این کاندیدای انتخابات شورای شهر قائمشهر در بخشی از کلیپ منتشر شده که سرشار از شعارهای پوپولیستی و آشنای پیش از انتخاباتی بود، عنوان می کند: « افراد تحصیل کرده و دارای منزلت اجتماعی حاضر به سکونت در این منطقه نیستند و همیشه در این منطقه از نظر فرهنگی عقب افتادگی داریم!»، صحبتی نسنجیده که لایه های پنهان شخصیتی افراد را نمایان می کند.

آقای خناری نژاد، مردم مناطق محروم یا کمتر برخوردار قائمشهر بی فرهنگ نیستند، اساسا فرهنگ مقوله ای نیست که با ایجاد آسفالت و رفع آب گرفتگی معابر ارتقا یابد، حتی اگر کف خیابان های شهر را مرمر کنید و درب های طلایی بر پیکره دیوارهای شهر نصب کنید، تا زمانی که سطح تفکرتان رشد نیابد به شما با فرهنگ نمی گویند و چه بسیار بنز سوارانی که زباله خود را از داخل خودرو به طبیعت پرتاب می کنند.

کاندیدای محترم، لازم است بدانید جمعیت قائمشهر را عموما قشر کارگری و ضعیف جامعه تشکیل می دهند که اتفاقا بر خلاف معیارهای سنجش شما بسیار افرادی با فرهنگ بوده که در همین کوچه پس کوچه هایی زندگی می کنند که در دید امثال شما به نوعی عقب افتادگی فرهنگی مواجه هستند!

جناب آقای خناری نژاد، بهتر است در شعارها و نطق های انتخاباتی خود دقت بیشتری داشته باشید، عقب افتادگی فرهنگی حاصل تفکر افرادی است که در سنجش فرهنگ افراد و محلات شهر به پوشش، خودرو، در و دیوار آن می نگرند، بهتر است شان و منزلت و فرهنگ افراد را در جایی دیگر جستجو کنید.

امام علیه السلام فرمود: قَدْرُ الرَّجُلِ عَلَی قَدْرِ هِمَّتِهِ، وَ صِدْقُهُ عَلَی قَدْرِ مُرُوءَتِهِ، وَ شَجَاعَتُهُ عَلَی قَدْرِ أَنَفَتِهِ، وَ عِفَّتُهُ عَلی قَدْرِ غَیرَتِهِ.

ارزش هر کس به اندازه همت او و راستگویی و صداقتِ هر کس به اندازه شخصیت اوست و شجاعت هر کس به اندازه بی اعتنایی وی (به ارزش های مادی) است و عفت هر کس به اندازه غیرت اوست. نهج البلاغه، حکمت 47

در پایان شما را ارجاع میدهم به داستان مهمانی رفتن ملا نصرالدین و ضرب المثل «آستین نو، بخور پلو!» تا در میان درس های دانشگاهی خود این داستان کودکانه را نیز مطالعه و از آن پند بگیرید.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار