بیش از 3 هزار نیروی حق التدریس آموزش و پرورش مازندران تعیین و تکلیف شدند / تعیین و تکلیف وضعیت استخدامی تمامی نیروها تا پایان بهمن ماه\

بیش از 3 هزار نیروی حق التدریس آموزش و پرورش مازندران تعیین و تکلیف شدند / تعیین و تکلیف وضعیت استخدامی تمامی نیروها تا پایان بهمن ماه

  • کد خبر: 2111101215
  • چاپ
  • انتشار: 23 خرداد 1400 - 14:23

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از تعیین تکلیف وضعیت استخدامی تمامی نیروهای این مجموعه تا پایان بهمن ماه امسال بر اساس برنامه وزارت آموزش و پرورش خبر داد.

 

به گزارش استناد نیوز و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران ، علیرضا سعدی پور روز یکشنبه در دوره آموزشی مدیریت منابع انسانی و امور اداری قطب یک کشور در آمل افزود : تعیین تکلیف نیروهای حق‌التدریس و نیروهای نهضتی، مربیان پیش دبستانی، خرید خدمات، مربیان قرآنی و طرح امین تا پایان بهمن ماه امسال در آموزش و پرورش کشور، از افتخارات ماندگار و بزرگی خواهد بود که بسیاری از چالش‌های موجود در آموزش و پرورش را مرتفع خواهد کرد.

وی همچنین از تعیین تکلیف وضعیت استخدامی سه هزار و ۱۷۰ نفر از معلمان حق‌التدریس استان تاکنون خبر داد و گفت : امسال از طریق ماده ۲۸ آزمون استخدامی ۷۹۵ نیروی جدید جذب آموزش و پرورش مازندران شدند.

طبق آماری که آموزش و پرورش مازندران پیش از این ارائه کرد ، این استان در سال تحصیلی جاری چهار هزار و ۲۰۰ معلم حق التدریس دارد.

بر اساس مصوبه اردیبهشت ۹۸ هیات وزیران که به تصویب آیین نامه استخدام معلمین حق التدریسی ، پیش دبستانی و آموزشیاران شهرت دارد ،  استخدام این افراد متناسب با میزان مجوز استخدام و اعتبار مصوب، فرآیند استخدام شامل شرکت و موفقیت در آزمون و طی دوره آموزشی انجام خواهد شد.

مرکز برنامه­‌ریزی نیروی انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش هم سال ۹۹ اعلام کرده بود که مربیان پیش­‌دبستانی دولتی، نیروهای خرید خدمات آموزشی و حق­‌التدریسان غیر مستمر، معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی مشمول قانون اگر حقوق خود را از سرانه مدارس و مشارکت‌های مردمی دریافت کرده باشند، منعی برای ادامه روند استخدام برابر مصوبه دولت ندارند.

استخدام نیروهای حق التدریس یکی از برنامه های اصلی آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید بوده است به گونه ای که طبق اعلام اردیبهشت ماه امسال ، وضعیت ۱۰۰ هزار نفر از نیروهای این وزارتخانه در ماه های اخیر تعیین تکلیف شده که در ۱۵ سال گذشته بی سابقه بود و ۳۰ هزار نفر نیز تا ۲ ماه آینده تعیین تکلیف خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران همچنین در این نشست با اشاره به کسب رتبه اول سازماندهی نیروهای انسانی کشور در سال گذشته ، گفت : برای تحقق اهدافی از جمله چابک‌سازی نظام اداری و رعایت حقوق شهروندی جلسات متعددی در قالب کمیته‌های توسعه مدیریت در ۳۳ شهرستان و منطقه آموزش و پرورش استان برگزار شد و در همین راستا آموزش نیروی انسانی در دستور کار قرار داشت.

وی افزود : امسال سه میلیون و ۷۳۴ هزار نفرساعت دوره های آموزشی برای فرهنگیان استان برگزار کردیم که یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر ساعت آن به آموزش تولید محتوای الکترونیک در زیست بوم جدید اختصاص داشت.

سعدی پور با اشاره به اینکه امور اداری قلب تپنده آموزش و پرورش بوده و تأثیرگذاری آن بسیار زیاد است، گفت : همکاران ما در مدیریت منابع انسانی استان در سال ۹۹ برای برقراری حقوق و مزایای بیش از ۲ هزار بازنشسته تلاش‌های شایسته‌ای انجام دادند.

بر اساس آمار رسمی آموزش و پرورش مازندران ، ۳۸ هزار و ۸۸۱ فرهنگی در چهار هزار و ۸۶۵ مدرسه و ۲۵ هزار و ۹۵۲ کلاس درس مشغول تعلیم وتربیت ۵۵۳ هزار و ۲۵۰ دانش‌آموز هستند.

دوره آموزشی مدیریت منابع انسانی و امور اداری قطب یک کشور با حضور مدیران منابع انسانی و امور اداری استان‌های گلستان، سمنان، گیلان، البرز، مازندران، تهران و شهرستان‌های تهران در مرکز رفاهی چلاو شهرستان آمل برگزار شد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار