50 درصد مردم قائمشهر از ماسک استفاده می کنند/ بستری 118 بیمار کرونایی\

50 درصد مردم قائمشهر از ماسک استفاده می کنند/ بستری 118 بیمار کرونایی

  • کد خبر: 2111101294
  • چاپ
  • انتشار: 19 تیر 1400 - 17:07

رئیس شبکه بهداشت قائمشهر از بستری 118 بیمار کرونایی در این شهرستان خبر داد و گفت که تنها 50 درصد از مردم این شهرستان از ماسک استفاده می کنند.

 

دکتر محمد گران روز شنبه در گفت و گو با استناد نیوز با بیان اینکه شاخص استفاده از ماسک باید بالای ۸۵ درصد باشد تا بتوانیم این بیماری را کنترل کنیم، افزود: متاسفانه برخی از شهروندان فکر می کنند ماسک زدن تنها هنگام حضور در جمع ضروری است و به همین دلیل در سایر جاها نسبت به این دستورالعمل بی توجهی می کنند ، در حالی که استفاده از ماسک وقتی از خانه خارج می شویم اعم از خیابان ، کوچه و معابر و حضور در مغازه و فروشگاه برای خرید یا صف نانوایی و هر جایی که می رویم ضروری است.

وی با اعلام اینکه ما هم اکنون در کشور با ویروس هندی و دلتای کرونا مواجه هستیم که از سرعت شیوع بسیار بالایی برخوردار است، گفت که این ویروس از طریق تنفس و هوا وارد ریه افراد می شود و در نتیجه بی توجهی نسبت به استفاده از ماسک به این معناست که شهروندان با خطر بسیار بالای ابتلا به کرونای جدید مواجه هستند.

رئیس شبکه بهداشت شهرستان قائمشهر با بیان اینکه انتظار می رود شهروندان ، اصناف ، دستگاه های ناظر و مسئولان همه تلاش کنند تا پروتکل های بهداشتی در شهرستان رعایت شود، افزود: هیچ راه دیگری در حال حاضر برای محافظت از سلامتی شهروندان وجود ندارد .

دکتر گران در پایان با اعلام اینکه 118 بیمار کرونایی در بیمارستان های این شهرستان بستری هستند، گفت: در روز گذشته ( جمعه ) بستری به نسبت ترخیص ثابت بوده است اما این موضوع باید چند روز را طی کند تا بتوانیم از شرایط حاد در این شهرستان گذر کنیم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار