سیزدهمین مرکز مشاوره با هدف کاهش آسیب اجتماعی در قائمشهر راه اندازی شد/ 187 مددجوی بهزیستی تسهیلات اشتغال دریافت کردند\

سیزدهمین مرکز مشاوره با هدف کاهش آسیب اجتماعی در قائمشهر راه اندازی شد/ 187 مددجوی بهزیستی تسهیلات اشتغال دریافت کردند

  • کد خبر: 2111101313
  • چاپ
  • انتشار: 26 تیر 1400 - 13:17

رئیس بهزیستی شهرستان قائمشهر، گفت: به مناسبت هفته بهزیستی سیزدهمین مرکز خدمات مشاوره ای در راستای کاهش آسیب های اجتماعی در این شهرستان راه اندازی شده است.

 

 به گزارش استناد نیوز، اسرافیل یزدانی روز شنبه به مناسبت هفته بهزیستی در مراسم افتتاحیه مرکز مشاوره یاریگر با بیان اینکه سیزدهمین مرکز خدمات مشاوره ای در سطح این شهرستان راه اندازی شده است، افزود: این مراکزها در راستای کاهش آسیب های اجتماعی در زمینه های تحصیل، ازدواج، پیشگیری از اعتیاد و طلاق در حال فعالیت می باشند.

وی از تشکیل پرونده برای هفت هزار معلول، زنان سرپرست خانوار و آسیب دیده از اعتیاد در سطح این شهرستان خبر داد که از خدمات مستمری و غیرمستمری بهره مند می شوند، گفت: از این تعداد چهار هزار خانوار ماهانه از خدمات مستمری بهزیستی بهره مند می شوند.

187 مددجوی بهزیستی تسهیلات اشتغال دریافت کردند

رئیس بهزیستی شهرستان قائمشهر، گفت: 187 مددجوی بهزیستی این شهرستان طی یک سال گذشته در مجموع 8 میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات برای اشتغالزایی، توسعه فعالیتهای اشتغالزایی و مشاغل خانگی دریافت کردند.

یزدانی بیان کرد: در سال جاری و با مساعدت سازمان بهزیستی 12 میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات اشتغال زایی برای این شهرستان مصوب شد که بخشی از این میزان ابلاغ و افراد به بانک عامل معرفی شدند.

30 واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی واگذار شد

وی از شناسایی 49 واحد برای افراد فاقد مسکن و دو معلول تحت پوشش بهزیستی در این شهرستان خبر داد و گفت: از سال گذشته تاکنون 30 واحد مسکونی در سطح این شهرستان ساخته و تحویل مددجویان بهزیستی داده شده است.

رئیس بهزیستی شهرستان قائمشهر با بیان اینکه به مناسبت هفته بهزیستی 2 واحد مسکونی برای خانواده دارای 2 معلول و فاقد مسکن به بهره بردرای و تحویل داده می شود، افزود: در سال گذشته 600 میلیون تومان کمک هزینه مسکن پرداخت شده است.

یزدانی همچنین از ساخت 47 واحد مسکونی محرومین در سطح این شهرستان خبر داد و گفت: برای ساخت مسکن محرومین به هر فرد 50 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض و 50 میلیون تومان تهسیلات بنیاد مسکن پرداخت می شود که پیمانکار در حال ساخت این واحدهای مسکونی است.

رئیس بهزیستی شهرستان قائمشهر در پایان به مناسب سازی اماکن و معابر عمومی برای ورود معلولین به جامعه خبر داد و گفت: مدیران مربوطه باید مناسب سازی اماکن و معابر عمومی برای ورود معلولین به اجتماع را در الویت برنامه های خود قرار دهند.

بهزیستی



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار