500 میلیون تومان برای تکمیل سالن آمفی تئاتر کتابخانه قائمشهر نیاز است/ کاهش عضویت در ایام کرونایی\

500 میلیون تومان برای تکمیل سالن آمفی تئاتر کتابخانه قائمشهر نیاز است/ کاهش عضویت در ایام کرونایی

  • کد خبر: 2111101316
  • چاپ
  • انتشار: 26 تیر 1400 - 15:53

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قائمشهر، گفت: تکمیل سالن آمفی تئاتر کتابخانه عمومی قائمشهر نیازمند 500 میلیون تومان اعتبار است.

 

مونیکا زارعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار استناد نیوز با بیان اینکه بازسازی سالن آمفی تئاتر کتابخانه عمومی این شهرستان از سال 96 آغاز شده بود، افزود: هم اکنون تجهیزات سیستم سرمایشی، گرمایشی، صوتی، تصویری و صندلی در این سالن تکمیل و تنها پرده نمایش و ویدئو پروژکتور باقی مانده است.

وی با اعلام اینکه بودجه امسال کتابخانه 118 میلیون تومان است، گفت: این مبلغ از حد نصاب برای تکمیل سالن آمفی تئاتر قائمشهر کمتر است بنابراین از خیرین و نمایندگان مجلس می خواهیم برای سرعت بخشیدن به تکمیل این سالن، به ما کمک کنند.

رئیس اداره کتابخانه عمومی شهرستان قائمشهر، بیان کرد: تاکنون برای تکمیل و بازسازی سالن آمفی تئاتر قائمشهر حدود یک میلیارد و 700 میلیون تومان هزینه شده است.

کاهش عضویت در ایام کرونایی

زارعی با اشاره به اینکه در حال حاضر 10 هزار نفر عضو در کتابخانه های قائمشهر داریم، گفت : این درحالی است که قبل از بیماری کرونا، تعداد عضو در کتابخانه این شهرستان بیش از 14 هزار نفر بوده است.

وی تعداد کتاب ثبت شده در این نهاد را حدود 100 هزار و 400 نسخه اعلام کرد.

ارائه طرح کتابرانه در شرایط نارنجی و زرد

رئیس اداره کتابخانه عمومی شهرستان قائمشهر با بیان اینکه طرح کتابرانه از آذرماه سال گذشته آغاز شده است، افزود:با توجه به شیوع ویروس کرونا و به منظور تسهیل دسترسی اعضای کتابخانه به کتاب طرح کتابرانه، در این شهرستان آغاز شده است.

زارعی با اشاره به اینکه در طرح کتابرانه در وضعیت های نارنجی و زرد به اعضای کتابخانه خدمات ارائه می شود، بیان کرد: ابتدا اعضای کتابخانه با مراجعه به سایت کتاب مورد نظر خود را انتخاب و از طریق تماس تلفنی آن را درب منزل خود به صورت بهداشتی دریافت می کنند.

یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی

وی از آغاز یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در سطح این شهرستان خبر داد و گفت: این جشنواره برای بخش های کودک، نوجوان و بزرگسال هر کدام 2 منبع انتخاب شده است.

رئیس اداره کتابخانه عمومی شهرستان قائمشهر با اعلام اینکه ثبت نام در این جشنواره تا آبان ماه (هفته کتاب و کتابخوانی) ادامه دارد، بیان کرد: در این دوره علاوه بر قالب های پرتکرار گذشته همچون چهارگزینه ای، نقاشی، پویش کتابخوان و داستانک بخش شعرگویی وی‍ژه بزرگسالان و نوجوانان و قصه گویی از منابع جشنواره و منابع آزاد مرتبط با جشنواره را هم خواهیم داشت.

زارعی با اشاره به اینکه هم اکنون اطلاع رسانی به صورت مجازی انجام می شود، گفت: با توجه به ماندگاری ویروس کرونا این جشنواره کاملا در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود و منابع جشنواره در کتابخانه موجود است فایل کتاب‌ها نیز در پایگاه جشنواره به آدرس www.samakpl.ir قابل دسترسی است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از 5 هزار نفر در این جشنواره شرکت کرده بودند، بیان کرد: از این تعداد 11 نفر در بخش های مختلف تجلیل شدند.

رئیس کتابخانه عمومی شهرستان قائمشهر در پایان با اشاره به اینکه متاسفانه به دلیل ویروس کرونا استقبال مردم از نهاد کتابخانه کمرنگ شده است، گفت: امیدواریم امسال هم پنج هزار نفر در این جشنواره شرکت کنند و همچنین با ریشه کن شدن این ویروس بتوانیم شاهد حضور مجدد اعضا در کتابخانه های سطح این شهرستان باشیم.

در پایان با ید متذکر شد که این جشنواره در دو بخش «فردی» و «خانوادگی» در بستر الکترونیک هم  برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند با مطالعه منابع مرتبط، به صورت فردی یا خانوادگی از طریق سامانه مسابقات الکترونیک کتابخوانی به نشانی www.samakpl.ir در جشنواره شرکت کنند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار