موافقت نمایندگان با طرحی که از تایید 20 دقیقه ای برجام خطرناک تر است / شفافیت پشت درهای بسته!\
  • اختصاصی استنادنیوز؛

موافقت نمایندگان با طرحی که از تایید 20 دقیقه ای برجام خطرناک تر است / شفافیت پشت درهای بسته!

  • کد خبر: 2111101344
  • چاپ
  • انتشار: 06 مرداد 1400 - 14:27

موافقت نمایندگان مجلس فارغ از اینکه می تواند بسیاری از کسب و کارهای کوچک در فضای مجازی و میلیون ها شغل و منبع درآمد حاصل از آن را به خطر بیاندازد و موجب بیکاری تعداد زیادی از جوانان شود، از چند بعد دیگر نیز خطرناک است.

به گزارش استناد نیوز، امروز مجلس یازدهم زیر سایه عنوان بزرگ مجلس انقلابی، با بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام رسان های اجتماعی طبق اصل 85 قانون اساسی موافقت کرد که می تواند از تصویب 20 دقیقه ای برجام در مجلس گذشته نیز خطرناک تر و مضر تر باشد.

موافقت نمایندگان مجلس فارغ از اینکه می تواند بسیاری از کسب و کارهای کوچک در فضای مجازی و میلیون ها شغل و منبع درآمد حاصل از آن را به خطر بیاندازد و موجب بیکاری تعداد زیادی از جوانان شود، از چند بعد دیگر نیز خطرناک است.

این تصمیم نمایندگان کورسوهای امیدی که به مجلس یازدهم در بین مردم وجود داشت را بست، مردمی که با این امید به پاس صندوق های رای رفتند که حرفشان را از طریق نمایندگان فریاد بزنند و حقشان را طلب کنند، اما امروز مجلس با بررسی طرحی موافقت کرد که برخلاف خواست بسیاری از مردم به نظر می رسد.

نکته دیگر اینکه نمایندگان مجلس در تضاد کامل با شعارهای پیش از انتخابات خود و بر خلاف مطالبه عمومی مردم نسبت به شفافیت در مجلس و تصمیمات مهم، پشت درب های بسته برای مردم تصمیم گرفت، موضوعی که به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

 با نگاهی به صحبت های برخی نمایندگان مخالف این طرح می توان به حجم نگرانی ها پی برد، سعیدی نماینده چابهار در مجلس پس از رای نمایندگان امروز را روزی تلخ برای مجلس یازدهم خواند و از مردم عذرخواهی کرد.

سعیدی ادامه داد: مجلسی که برای مشکل خوزستان و سیستان و بلوچستان و مشکل کرونا در سیستان و گلستان و مشکل واکسیناسیون جلسه غیر رسمی نداشت، برای طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام رسان های اجتماعی هم جلسه غیر علنی تشکیل داد و هم متاسفانه بررسی این موضوع را به ماده 85 ارجاع داد، آن هم در شرایطی که ایرادات اساسی بر آن وارد بود.

روح الله حضرت پور نماینده ارومیه نیز با اشاره به موافقت مجلس با بررسی این طرح در صفحه توییتر خود نوشت: «مجلس در وانفسای مشکلات بی‌شمار کشور طرحی مغایر با حقوق ملت را تایید کرد که وزارت ارتباطات رسما اعلام کرده است زیرساخت‌های اجرایی آن در کشور وجود ندارد و میلیون‌ها کسب و کار اینترنتی را با بحران روبه‌رو می کند.

‏رای مخالف دادم. هیچ کس اجازه ندارد فعالیت‌های ارتباطی مردم را محدود و ایرانی‌ها را در عرصه بین‌الملل منزوی کند. این تصمیم‌های چشم‌ بسته مغایر با اراده مردم است. »

این حق مردم است که بدانند افرادی که برای نمایندگی خود انتخاب نموده اند در مجلس به طرحی که با زندگی آن ها ارتباط مستقیم دارد چه رایی دادند و آیا این رای با خواست و اراده مردم مطابقت دارد یا خیر...



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار