مجتمع آبرسانی لاکوم-لرزنه در سوادکوه به بهره برداری رسید\

مجتمع آبرسانی لاکوم-لرزنه در سوادکوه به بهره برداری رسید

  • کد خبر: 2111101350
  • چاپ
  • انتشار: 07 مرداد 1400 - 16:56

به مناسبت عید سعید غدیر خم مجتمع آبرسانی لاکوم-لرزنه سوادکوه با صرف اعتباری بالغ بر 32 میلیارد و 767 میلیون ریال به بهره برداری رسید و 500 خانوار این دو روستا از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره مند شدند.

 

به گزارش استناد نیوز و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان مازندران؛ در آئین افتتاحیه طرح آبرسانی لاکوم- لرزنه سوادکوه ابتدا طالبی فرماندار شهرستان سوادکوه ضمن تبریک عید غدیر از مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مازندران و مجموعه شرکت در اجرای این طرح مهم آبرسانی قدردانی کرد.

در ادامه مهندس بهزاد برارزاده با تبریک عید غدیر خم و ابراز خرسندی از بهره مندی جمع کثیری از روستاییان شهرستان سوادکوه اظهار داشت : با توجه به تاکید مقام معظم رهبری به آبرسانی روستایی و تخصیص اعتباراتی از صندوق توسعه ملی ،مجتمع آبرسانی لاکوم و لرزنه با هدف تامین آب شرب پایدار با فشار مناسب و بهره مندی از آب سالم و بهداشتی،ایجاد ذخیره مطمئن در مواقع پیک مصرف برای 500 خانوار روستاهای لاکوم و لرزنه با صرف هزینه ای حدود 33 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: برای بهره برداری از این طرح آبرسانی عملیاتی شامل بهسازی دو دهنه چشمه،احداث 5 واحد ایستگاه پمپاژ هر کدام با ظرفیت آبدهی 4 لیتر در ثانیه، لوله گذاری8 هزار متر خط انتقال و 7 هزار متر شبکه توزیع همچنین احداث 6 واحد مخزن ذخیره آب با ظرفیت 300 متر مکعب، اجرای خطوط انتقال برق به طول 4500 متر به همراه نصب ترانس برای ایستگاههای پمپاژ انجام شده است .

مهندس برارزاده در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه فقط 14 درصد از آب سطحی در استان استفاده می شود،خاطر نشان کرد:190 کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع در شهرستان سوادکوه وجود دارد که 47 کیلومتر فرسوده است لذا امیدواریم فرماندار و مسئولین ذیربط نگاه ویژه ای به این مهم داشته باشند.

مدیر عامل شرکت آبفا مازندران ابراز امیدواری کرد با اتمام پروژه تصفیه خانه آب دراسله مشکل کمبود و افت فشار آب در این شهرستان مرتفع شود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار