خطاب به مسئولان مازندران: لب و دهان نباشید و برای نساجی گام مهمی بردارید!\

خطاب به مسئولان مازندران: لب و دهان نباشید و برای نساجی گام مهمی بردارید!

  • کد خبر: 2111101351
  • چاپ
  • انتشار: 07 مرداد 1400 - 18:43

تصور این‌که علاوه بر تمرینات نساجی، بازی‌های این تیم نیز در تهران برگزار شود برای کلیه هواداران این تیم زجرآور است اما با شرایط کنونی ورزشگاه وطنی بعید نیست چنین اتفاقی رخ دهد.

گروه ورزش-مهدی عالیشاه- اگرچه بیستمین دوره لیگ برتر در ابتدا برای نساجی خوشایند نبود و حتی این تیم خطر سقوط به لیگ دسته پایین‌تر را احساس کرد اما در دو هفته مانده به پایان این رقابت‌ها بقای این تیم در لیگ قطعی شده است و با متوقف شدن قطار لیگ برتر تا هفته اول مهرماه فرصت زیادی برای مانور بر روی نقل و انتقالات و همینطور تقویت جنبه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تیم استان مازندران وجود دارد.

یکی از مهم‌ترین مباحث موجود در بحث سخت‌افزاری، کیفیت زمین ورزشگاه شهید وطنی قائم شهر می‌باشد. نکته حائز اهمیت این است که از میان 16 تیم لیگ برتری تنها نساجی و مس رفسنجان در چمن مصنوعی از تیم‌های رقیب میزبانی می‌کنند. باید دید اساساً آیا سازمان لیگ برای فصل بعد به تیم‌ها اجازه استفاده از چمن مصنوعی را می‌دهد یا خیر و صرف‌نظر از این‌که چمن مصنوعی در بهترین حالت خود نیز معایبی از جمله افزایش ریسک مصدومیت، حرارت بیش از حد، سوزش‌آوری و حرکت غیرطبیعی توپ بر روی زمین را به دنبال دارد، چمن مصنوعی که در حال حاضر بر روی زمین ورزشگاه شهید وطنی تعبیه شده به هیچ عنوان استاندارد نیست و از نظر زیرساخت نیز شرایط فاجعه‌باری دارد که آب‌گرفتگی بازی با پرسپولیس نیز گواه همین مدعاست.

همه می‌دانیم که نساجی برند اول و اعتبار اصلی استان مازندران در ورزش کشور است و حتی ورزش‌هایی مانند کشتی و وزنه‌برداری زیر سایه شهرت کنونی این تیم قرار دارند. به لحاظ فرهنگ ورزشی نیز هواداران این تیم بارها به عنوان بهترین هوادار شناخته شده‌اند. شور و شوقی که این تیم در شهر قائم شهر و استان مازندران ایجاد کرده وصف‌ناپذیر است و مدیران استانی با هیچ رویداد دیگری نمی‌توانستند و نخواهند توانست چنین شور و هیجان مستمری به استان ببخشند. پس با توجه به محدویت‌هایی که تمامی تیم‌های لیگ برتر از نظر بازاریابی و کسب درآمد دارند و همچنین عدم پرداخت حق پخش از سوی صداوسیما، این وظیفه مسئولان استانی است تا پای کار بیایند و به شرایط نابسامان این ورزشگاه رسیدگی کنند.

اگرچه در اولین سال صعود نساجی به لیگ برتر شرایط ورزشگاه شهید وطنی به کلی تغییر کرد اما اکنون و بعد از گذشت دو سال به دلیل زیرسازی غیراصولی، وضعیت چمن مصنوعی این ورزشگاه شرایط خوبی ندارد. البته که برای این زیرسازی غیراصولی باید سراغ جناب آقای باغبانیان، رئیس اداره فنی مهندسی اداره کل ورزش و جوانان که از قضا نسبت فامیلی با استاندار مازندران دارد را گرفت و برای مثال پرسید که چرا پیمانکاری که مشغول کار بر روی زیرسازی بود هیچ آینده‌نگری برای خروج آب از کانالها نداشت تا فاجعه بازی نساجی و پرسپولیس رقم بخورد.

جناب آقای کیوان مرادیان، نماینده محترم قائم شهر در مجلس! در اولین و تنها بازدیدی که از ورزشگاه وطنی داشتید بیان کردید که «با کمک و یاری هم، تیم محبوب استان مازندران را در قله‌های افتخار خواهیم دید. با همبستگی نمایندگان در استان مازندران تلاش خواهیم کرد نگاه ویژه‌ای به فوتبال و ورزش این شهرستان داشته باشیم». از کدام همبستگی سخن می‌گفتید؟ اکنون پس از گذشت بیش از یک سال از بازدید جنابعالی و آقای کمال علیپور چه کاری برای این تیم انجام دادید؟ مستحضر هستید که این تیم علاوه بر چمن مناسب بازی، زمین تمرین هم در استان خود ندارد؟

جناب آقای حسین زادگان، استاندار محترم! چرا برای تیمی که آبروی استان است و حالا همه ایران مازندران را با برند این تیم می‌شناسند قدمی برنمی‌دارید؟ نساجی ناموس ورزش مازندران است. برای مسئولان استان باید افت داشته باشد که ناموس استان در شهری غریب تمرینات خود را برگزار کند اما گویا اینطور نیست. هیچ قدمی تأثیرگذاری برای در اختیار گرفتن زمین ماهفروجک که باشگاه وجه بالایی را نیز برای آن پرداخت کرده برداشته نشده است و حتی مسئولان استان به خود زحمت ندادند به مذاکره باشگاه نساجی با دانشگاه آزاد اسلامی قائم‌شهر برای اجاره زمین‌های این مجموعه جهت اجاره ورود کنند.

حالا هم می‌گوییم اگر فکری عاجل برای زمین چمن ورزشگاه وطنی نیز نداشته باشید مطمئن باشید در آینده‌ای نزدیک باید شاهد برگزاری بازی‌های تیم در تهران باشیم. اگر چنین اتفاقی بیفتد هواداران و اصحاب رسانه هرگز مسئولان این استان را نخواهند بخشید. ما بر روی سکوها شعار «عقده لیگ برتر» را شنیدیم اما راضی به خرید امتیاز یک تیم لیگ برتری نشدیم و خواستیم با اصالت بیش از نیم قرن همین تیم به لیگ برتر صعود کنیم. حالا که صعود کرده‌ایم نمی‌خواهیم آواره این شهر و آن شهر و این استان و آن استان باشیم. پس خواهشاً فقط لب و دهان نباشید و برای نساجی گام مهمی بردارید! در حال حاضر هیچ گامی مهم‌تر از زیرسازی اصولی، خرید یک چمن مصنوعی مورد تأیید فیفا و تهیه زمین تمرین برای نساجی وجود ندارد. برای این کار همین امروز هم دیر است!



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار