سیلاب به  320 واحد مسکونی در مازندران خسارت زد / برای بازسازی مناطق سیل‌زده به ویژه پل‌ها منتظر اعتبارات ملی نمی‌مانیم\

سیلاب به  320 واحد مسکونی در مازندران خسارت زد / برای بازسازی مناطق سیل‌زده به ویژه پل‌ها منتظر اعتبارات ملی نمی‌مانیم

  • کد خبر: 2111101363
  • چاپ
  • انتشار: 13 مرداد 1400 - 16:13

استاندار مازندران با اعلام اینکه سیلاب به 320 واحد مسکونی در این استان خسارت زد، گفت: برای بازسازی مناطق سیل‌زده به ویژه پل‌ها منتظر اعتبارات ملی نمی‌مانیم و با داشته‌های استان بازسازی به سرعت آغاز خواهد شد.

 

به گزارش استناد نیوز، احمد حسین‌زادگان روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از مناطق سیل‌زده جنوب شهرستان بابل در بخش بندپی شرقی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر برخی از جاده‌های دسترسی به زمین‌های کشاورزی با مشکل مواجه است که با توجه به تردد کشاورزان برای برداشت محصول تلاش می‌شود در کوتاهترین زمان با استفاده از امکانات شهرستانی و استانی مشکلات موجود برطرف شود.

وی افزود: در حال حاضر بعد از اطمینان از برقراری شبکه‌های آب و برق، اتصال راه‌های ارتباطی بین بخشی از جمله اولویت‌هایی بوده که در دستور کار قرار گرفته است.

 استاندار مازندران گفت: با ایجاد راه‌های موقت ارتباط بین بخشی و روستاهای مناطق سیل‌زده مازندران برقرار شده و خدمت‌رسانی ادامه دارد.

حسین‌زادگان تصریح کرد: بیشترین خسارت سیلاب اخیر در بابل، سوادکوه شمالی، آمل و بلده نور ثبت شد و علت آن هم بارش شدید باران در مناطق بالادست بوده است.

نماینده عالی دولت در مازندران اظهار کرد: براساس برآوردهای اولیه وقوع سیلاب ۴۳۷ میلیارد تومان به بخش کشاورزی و تاسیسات زیرساختی در مازندران خسارت وارد کرد. اما این برآورده اولیه است و میزان خسارت بیش از این رقم است.

وی افزود: ۳۲۰ واحد مسکونی و ۲۵ دهنه پل در سطح استان مازندران خسارت دید و فقط در شهرستان بابل ۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی دچار خسارت شده است.

به گفته استاندار مازندران هشدارهای لازم در چند روز پیش از سیلاب از طریق رسانه‌ها سبب شد این سیلاب تلفات جانی را به طور جدی کاهش داده و فقط یک خانم در سوادکوه شمالی جان خود را از دست داد.

سیل تابستانی و طغیان رودخانه طی روزهای اخیر بیش از 437 میلیارد تومان به زیرساخت‌های مازندران خسارت زد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار