انتقاد شعبانی مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران از عدم حمایت های دولتی\
  • در حاشیه جشنواره ملی تخصصی مرکبات؛

انتقاد شعبانی مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران از عدم حمایت های دولتی

  • کد خبر: 2111106
  • چاپ
  • انتشار: 11 دی 1398 - 22:08

مدیرعامل اتحادیه باغداران استان مازندران در گفت و گو با استنادنیوز بیان داشت؛ دولت پدر کشاورزی و پدر تولید است و هر چیزی فرزند از پدرش انتظار دارد ما از دولت انتظار داریم.

شعبانی با اشاره به اینکه دولت نتوانست انتظارات ما را در این بخش برآورده کند، گفت؛ ما همیشه با کمبود منابع و یا با گرانی تسهیلات بخش کشاورزی مواجه بودیم.
وی گفت؛ دولت در جاهایی کمک می کرد یا به وزارتخانه های خاص، اما بخشی که حادثه‌خیز است و تولید در آن بسیار سخت و نیازمند حمایت های دولتی است کشاورزی می باشد که حمایتی نشد.
محمدرضا شعبانی بااشاره به اینکه برای یک بار هم شده کشاورزی را بیشتر از جاهای دیگر کمک کنیم، گفت؛ کشاورزی حمایت های دولت را می‌طلبد کشاورزی همیشه دچار خشکی، سرمازدگی، گرما، تگرگ و طوفان است و نیازمند کمک است.
وی افزود؛ بخش بیمه ای که اصلاً نمی شود روی آن حساب کرد و به آن امید نداریم و دولت در زمانی که حادثه برای کشاورزان اتفاق می‌افتد دنبال بخش بیمه می باشد.
شعبانی با اشاره به اینکه هزینه های تولید بسیار زیاد است و هزینه های پس از برداشت و هم بسیار می باشد،افزود؛ شاید یک محصول کشاورزی در باغ 1500 تومان به فروش برسد ولی به دست مصرف کننده 10 هزار تومان می‌رسد، تنها بحث دلال ها نیست، بلکه هزینه کارگری، سبد، کمیسیون و... به محصول اضافه می‌شود و در نهایت مصرف کننده نیز ناراضی می باشد.
مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران افزود؛ نهاده های بخش کشاورزی بسیار گران است شاید در این بخش 500 درصد افزایش قیمت در این چند سال داشته ایم.
شعبانی با اشاره به لزوم استفاده از تجهیزات روز در کشاورزی گفت؛ آن همه علم و فناوری هایی که در کشاورزی روز دنیا می باشد به دست کشاورزان ما نمی رسد و تنها در فضای مجازی و برخی از سمینارها این ماشین آلات دیده می‌شود.
وی گفت؛ باید تولید در واحد سطح را افزایش دهیم تا بتوانیم کاهش هزینه داشته باشیم، امیدواریم دولت نگاه ویژه به بخش کشاورزی داشته باشد.

این مسئول در پایان صحبت های خود با اشاره به نیاز کمک نمایندگان مجلس به کشاورزان ادامه داد: شاید تنها قوانین مربوط به کشاورزی باشد که در مجلس وضع ولی اجرا نمی شود! برای مثال در بحث مالیاتی قانون داریم که فعالین کشاورزی از مالیات معاف هستند ولی اداره مالیات از ما مطالبه دارد! انتظار داریم قوانین مربوط به کشاورزی رعایت شود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار