مراجعه خانواده جانباختگان سقوط هواپیما به پزشکی قانونی برای نمونه‌برداری\

مراجعه خانواده جانباختگان سقوط هواپیما به پزشکی قانونی برای نمونه‌برداری

  • کد خبر: 2111272
  • چاپ
  • انتشار: 21 دی 1398 - 14:57

استناد نیوز - مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت: بستگان 130 جان باخته از مجموع ۱۴۷ مسافر جان باخته ایرانی سقوط هواپیمای اوکراینی، برای نمونه‌برداری به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند.

 

 به گزارش استناد نیوز، مهدی فروزش افزود: از ابتدای اعلام حادثه سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ در شهرستان شهریار، همکاران ما در قالب گروه مدیریت بحران در محل حادثه حضور داشتند و بر نحوه جمع آوری اجساد نظارت کردند و همه اجساد در کاور(پوشش) قرار گرفت و برای نمونه برداری به مرکز تشخیصی و آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان تهران واقع در کهریزک منتقل شد.

وی با بیان اینکه روز گذشته (جمعه) نمونه برداری از بقایای اجساد پایان یافت، گفت: اکنون نمونه گیری از بستگان متوفیان در حال انجام است و از ۱۴۷ مسافر ایرانی، تاکنون ۱۳۰ نفر از بستگان جان باختگان مراجعه کردند و از بقیه بستگان درخواست می‌کنیم در اسرع وقت به ادارات کل پزشکی قانونی استان محل سکونت جان باختگان مراجعه کنند تا در تطبیق نهایی و تحویل اجساد به بستگان با تاخیر مواجه نشویم.

فروزش ادامه داد:‌ البته در این هواپیما ۱۷۶ مسافر و خدمه جان باختند که ۲۹ نفر از این مسافران اتباع خارجی هستند که به بستگان آنها دسترسی نداریم و در مذاکره با پلیس اینترپل مقرر شد نمونه‌های «دی ان ای» (DNA) بستگان آنها به ما ارسال شود تا تطبیق نهایی انجام شود.

وی در مورد زمان انجام تطبیق نمونه ها گفت: بر اساس اصول فنی باید همه نمونه‌های بستگان احصاء شود تا از طریق نمونه‌های اجساد بتوانیم تطبیق را انجام دهیم و همه هدف ما این است که تحویل اجساد کامل باشد تا اشکالات بعدی در تعیین هویت ایجاد نشود.

فروزش افزود: درمود ۲۹ تبعه خارجی این پرواز دچار مشکل شده ایم و کار ما را به تعویق انداخته که امیدواریم با ارسال نمونه‌های «دی ان ای» (DNA) بستگان این افراد، هر چه سریع تر کار تطبیق، انجام شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت: اگر بستگان این جانباختگان اطلاعات بیشتری خواستند با شماره ۹ - ۵۶۵۲۴۸۰۱ که شماره مرکز تشخیصی و آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان تهران است تماس حاصل کنند.

به گزارش ایرنا، ساعاتی پیش ستاد کل نیروهای مسلح ایران تایید کرد که بر اثر بروز خطای انسانی و غیرعمد، هواپیمای خطوط هوایی اوکراین مورد اصابت قرار گرفته است. این ستاد اطمینان خاطر داد با پیگیری انجام شده اصلاحات اساسی در فرآیندهای عملیاتی در سطح نیروهای مسلح، امکان تکرار این گونه خطاها را غیر ممکن ساخته و بلافاصله مقصر آن را به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی کند تا با خطاهای صورت گرفته برخورد قانونی صورت گیرد.

یک هواپیمای خطوط هوایی اوکراین روز چهارشنبه پس از برخاستن از فرودگاه امام خمینی(ره) بر اثر خطای انسانی و بصورت غیر عمد مورد اصابت قرار گرفت و در نتیجه این حادثه ۱۷۶ مسافر و خدمه از جمله ۱۴۶ مسافر ایرانی خدمه جان باختند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار