تحلیلی بر انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه ساری و میاندورود / شرایط انتخابات در ساری تغییر کرد\
  • اختصاصی استنادنیوز؛

تحلیلی بر انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه ساری و میاندورود / شرایط انتخابات در ساری تغییر کرد

  • کد خبر: 2111313
  • چاپ
  • انتشار: 22 دی 1398 - 18:43

با اعلام نظر بررسی صلاحیت ها توسط هیات نظارت استان شرایط انتخاباتی موجود در حوزه مرکز مازندران با تغییرات بزرگی مواجه شده است...

به گزارش استنادنیوز، ساری همواره یکی از حوزه های مهم انتخاباتی در مازندران می باشد که رقابت سخت بین کاندیداها در دوره های مختلف را شاهد بوده است. شاید تا همین هفته گذشته تعداد بالای کاندیداهای سرشناس نام نویسی کرده در حوزه ساری و میاندورود بیانگر رقابتی نفس گیر بین کاندیداها بود اما امروز با رد یا عدم احراز صلاحیت برخی چهره های سرشناس این حوزه می توان رقابت را بین چند کاندیدای مطرح محدود کرد.

نام شجاعی، دامادی و یوسف نژاد مطرح ترین نام های انتخابات در ساری و میاندورود هستند که از بیست نماینده این حوزه در بعد از انقلاب 13 بار به عنوان نماینده مردم در مجلس انتخاب شدند و تنها در مجلس اول و ششم غایب بودند! در مجلس یازدهم با انصراف سیدرمضان شجاعی و ردصلاحیت محمد دامادی، تنها علی اصغر یوسف نژاد این شانس را دارد که با بازگشت به حوزه ساری و میاندورود این روند را ادامه دهد.

با رد و عدم احراز صلاحیت برخی چهره های سرشناس انتخابات درحال حاضر می توان رقابت را بین پنج چهره داغ تر دید:

* یوسف نژاد احتمالا یکی از آن ها خواهد بود که در غیاب چهره های اصلاح طلب، با توجه به مسئولیت حزبی خود موظف خواهد بود به حوزه انتخابیه خود بازگردد ضمن اینکه حذف رقبایش در تایید صلاحیت ها نیز بیشتر او را به بازگشت ترغیب خواهد کرد. با توجه به پایه رای مناسبی که در شهر خود میاندورود و شهر ساری دارد و حمایت همه جانبه اصلاح طلبان شانس او بالا خواهد بود، ضمن اینکه از یوسف نژاد به عنوان معدود نماینده های موفق مجلس دهم یاد می شود، هرچند مشارکت پایین مردم در انتخابات بیش از همه به ضرر او تمام خواهد شد.

* منصورعلی زارعی را می توان یکی دیگر از شانس های اصلی رسیدن به مجلس برشمرد، زارعی که در دو دوره گذشته در رقابتی سخت از مجلس بازماند این دوره شرایط را مساعدتر می بیند، زارعی نیز میاندورودی است و از نظر جغرافیایی بازگشت یوسف نژاد به ضرر او تمام خواهد شد اما این دو چهره از نظر سیاسی کاملا در تضاد با هم هستند و زارعی قطعا گزینه اصولگرایان ساری در انتخابات پیش رو خواهد بود.

* ابوالقاسم روحی که در دوره های پنجم و هفتم نماینده ساری بوده به واسطه چندین سال دوری شاید سبد آرای خود را کوچکتر از دوره های گذشته ببیند اما اگر بتواند آرای دهستان اسفیورد شوراب و حمایت کاندیداهای ردصلاحیت شده ای را که در تقابل با دیگر کاندیداها هستند به خود جلب نماید می تواند امیدوار باشد.

* عالیه زمانی هم قطعا یکی از چهره های خوشحال ساری پس از اعلام نتایج صلاحیت ها می باشد، زمانی با حذف رقبای مطرح تر به جلب آرای بخش چهاردانگه ساری امیدوار شده است، ضمن اینکه جلب نظر بانوان از استراتژی های او در انتخابات به حساب می آید اما نداشتن شخصیتی کاریزماتیک و سوابق سیاسی و اجرایی مناسب سد راه او خواهند بود.

* آخرین فردی که می توان در این لیست جای داد کوروش جعفری است که با حذف برخی کاندیداهای مطرح بسیار امیدوار است بتواند به عنوان فردی با دافعه پایین در جوامع سیاسی، حمایت چهره های سرشناس را بدست بیاورد و آرای خاموش ساری را به نفع خود بیدار نماید ضمن اینکه احتمالا او گزینه دوم اصلاح طلبان ساری خواهد بود.

 

توجه: کاندیداهایی که صلاحیتشان احراز نشد فرصت اعتراض دارند و احتمال دارد یکی از کاندیداهای مطرحی که مسائل مالی و سیاسی در عدم احراز صلاحیتش دخیل نبوده به عرصه رقابت انتخاباتی بازگردد که می تواند شرایط را دگرگون نماید.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار