تولید محلول شفاف ضد خش خودرو از گیاهان بومی\

تولید محلول شفاف ضد خش خودرو از گیاهان بومی

  • کد خبر: 2111354
  • چاپ
  • انتشار: 23 دی 1398 - 19:40

استناد نیوز، محققان یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید محلولی شفاف از گیاههای بومی همچون «گون» شدند که باعث جلوگیری از خط و خش روی خودرو می شود.

به گزارش استناد نیوز، دکتر سعید صلحی، مدیر یک شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و مجری طرح «محلول ضد خش خودرو با گیاهان بومی» در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ما در این شرکت دانش بنیان موفق به تولید محلولی به عنوان پوشش‌های ضد خط و خش خودرو با استفاده از گیاهان بومی شدیم.

وی با بیان اینکه در تولید این محلول از گیاهانی همچون «گون» بهره بردیم، بیان کرد: نمونه خارجی این محلول وجود دارد و سفید رنگ است ولی در کشور موجود نیست.

صلحی با بیان اینکه این محلول به صورت سلفونی روی سطح خودرو به عنوان یک لایه قرار می‌گیرد، بیان کرد: یکی از مزیت‌های این محلول نسبت به نمونه خارجی، بیرنگ بودن آن است؛ وقتی روی خودرو اسپری می‌شود رنگ خودرو تغییری نمی‌کند و مانع از خط خطی شدن خودرو می‌شود.

وی با اشاره به کاربرد آن گفت: زمانیکه خودرو تولید می‌شود تا بدست مصرف کننده برسد در انبار و پارکینگ و …قرار می‌گیرد که ممکن است مورد ضربه قرار بگیرد؛ این محلول مانع از آسیب به خودرو می‌شود.

به گفته مدیر این شرکت دانش بنیان، این محلول قابل شستشو بوده و می‌توان مجدد روی خودرو اسپری کرد.

وی با بیان اینکه تست‌های این محلول در دانشگاه امیرکبیر انجام گرفته و ثابت شده است، افزود: در حال حاضر با یک شرکت خودروسازی تفاهم نامه‌ای منعقد کرده‌ایم که قرار است مورد استفاده قرار بگیرد.

به گزارش مهر، این طرح دارای گواهی ثبت اختراع بوده و در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران به نتیجه رسیده است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار