بودجه باید به گونه ای تصویب شود که دولت از تصدی گری و شرکت داری خارج شود\
  • نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی :

بودجه باید به گونه ای تصویب شود که دولت از تصدی گری و شرکت داری خارج شود

  • کد خبر: 2111373
  • چاپ
  • انتشار: 24 دی 1398 - 16:07

استناد نیوز، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: بودجه به گونه ای تصویب شود که دولت در اقتصاد کشور نقش نظارتی داشته باشد و از تصدی گری و شرکت داری خارج شود.

به گزارش استناد نیوز، علی اسماعیلی طی نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز (سه شنبه، 24 دی‌ماه) مجلس شورای اسلامی خطاب به دولت اظهار داشت: بنگاه های اقتصادی کشور را دریابید، بانک‌های توسعه‌ای را موظف کنید تولیدکنندگان را مورد حمایت و پشتیبانی قاطع خود قرار دهند و به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که منافع بلندمدت بانکداران با منافع بلندمدت بخش‌های تولیدی به هم گره بخورد.

وی افزود: شرکت ها را مطمئن کنید منابع مالی آن ها قطع نخواهد شد، فهم بانکداران را بالا ببرید تا امکان مخاطره اخلاقی به حداقل ممکن برسد تا در شرایط سخت رکودی، تمایلی برای اذیت شرکت های تولیدی و یا فروش آنها پیدا نکنند. روشن است چنین مدلی در تامین مالی ، محتاج نظارت همیشگی بانک مرکزی و دولت در عمل کرده تسهیلات‌دهی بانک‌ها برای عدم ایجاد رانت است.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مردم عزیز و شریف شهرستان نور از وزارت نفت انتظار دارند گازرسانی به شهر و روستاهای بلده و روستاهای ییلاقی دهستان میان بند را با سرعت بیشتری به اتمام برسانند.

وی تاکید کرد: انتظار مردم نور از وزارت راه و شهرسازی این است که ساخت جاده نور - چمستان آلشرود، اتمام پل‌های نیمه‌تمام و سرعت دادن به پروژه در حال ساخت فاز ۲ کمربندی رویان- هندومرز و پلهای غیر همسطح آن در اولویت قرار گیرد. همچنین خواهان اتمام ساخت بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی جایگزین امام خمینی(ره) و بخش دیالیز آن از وزارت مسکن و شهرسازی هستند.

اسماعیلی خاطر نشان کرد:مردم عزیز و شریف شهرستان نور انتظار دارند پروژه‌های عملیات ساخت درمانگاه لاویج، چمستان، رویان و اجرایی کردن اورژانس مصوب دریایی استان مازندران سرعت گیرد و خواسته شان از وزارت نیرو اجرایی نمودن پروژه های مصوب فاضلاب شهر های نور، رویان و ایزدشهر می باشد و خواهان اتمام پروژه‌های مصوب آب شرب گلندرود، انگتارود و لاویج هستند. از وزیر اتباطات نیز انتظار دارند مشکل آنتن دهی موبایل برای مناطق روستایی بخش محروم بلده، بخش مرکزی نور و چمستان مرتفع شود.

وی در بخش پایانی نطق خود با اشاره به پروژه های نیمه کاره حوزه انتخابیه گفت: کلنگ آغاز پروژه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی معلم کلا، پروژه بزرگ آب شرب رابوی شمالی برای ۱۶ روستا ،سد لاستیکی سرخرود، پروژه فاضلاب محمودآباد،کمربندی شرقی محمودآباد ،ساختمان دیالیز و ارتقاء بیمارستان شهدای محمودآباد و پروژه درمانگاهی بیشه‌کلا بخشی از مطالبات مردم از مسئولین است که امیدوارم مورد توجه دولت و وزرا قرار گیرد./



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار