دو کتابخانه روستایی در زاغمرز بهشهر و دارابکلا میاندورود افتتاح شد\
  • با حضور بنیانگذار بنیاد علمی آموزشی قلم چی؛

دو کتابخانه روستایی در زاغمرز بهشهر و دارابکلا میاندورود افتتاح شد

  • کد خبر: 2111411
  • چاپ
  • انتشار: 25 دی 1398 - 18:52

استناد نیوز، دو کتابخانه عمومی که با مشارکت بنیاد علمی آموزشی قلم چی احداث گردید، با حضور مدیرعامل این بنیاد و مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران به بهره برداری رسید.

 

 به گزارش استناد نیوز، صبح امروز (چهارشنبه، 98/10/25) دو کتابخانه عمومی که با مشارکت بنیاد علمی آموزشی قلم چی احداث گردید، با حضور کاظم قلم چی، بنیانگذار و مدیرعامل این بنیاد و آرزو ولیپور، مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران در روستای زاغمرز شهرستان بهشهر و روستای دارابکلای شهرستان میاندورود به بهره برداری رسید.

کتابخانه عمومی قلم چی زاغمرز در دو طبقه و با زیربنای 390 مترمربع و کتابخانه عمومی قلم چی دارابکلا در دو طبقه و با زیربنای 260 مترمربع احداث شده اند که از این پس در یک شیفت به ارائه خدمات مطالعاتی و فرهنگی به مردم شریف این دو روستا می پردازند.

کاظم قلم چی در آئین افتتاحیه این دو کتابخانه اظهار داشت: از آنجائیکه اهمیت علم و دانش را با همه وجود در زندگی خود درک کرده ام، برای رشد و توسعه علمی و فرهنگی کشور در بنیاد قلم چی، تلاش و برنامه ریزی می کنیم و امیدواریم بتوانیم شرایط تحصیل، علم آموزی و پیشرفت را برای همه، بویژه در مناطق محروم و کم برخوردار به خوبی فراهم آوریم.

وی افزود: چگونگی انتخاب شهر و یا روستایی که برای ساخت کتابخانه در آن مشارکت می کنیم به میزان علاقه و پیگیری مردم آن منطقه بستگی دارد و این شور و اشتیاقی که امروز در افتتاح این کتابخانه ها شاهد بودیم، حسن انتخاب این پروژه ها را اثبات کرده است.

بنیان گذار بنیاد علمی آموزشی قلم چی با بیان اینکه نتیجه این کارهای فرهنگی، پرورش نخبگان دانشگاهی از شهرستانها و از دل روستاها بوده است، خطاب به اهالی روستا بویژه نوجوانان و جوانان گفت: شما می توانید هر کدامتان دنیایی را تغییر دهید و برای این تغییر باید علم و دانش و شایستگی های بیشتری را کسب کنید که این کتابخانه می تواند به عنوان نقطه آغاز راه درخشان شما باشد.

آرزو ولیپور، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان هم طی سخنانی، با قدردانی از تلاش ها، پیگیری ها و کمک های مادی و معنوی اهالی، خیرین، شورا و دهیاری این دو روستا و مسئولین شهرستان های بهشهر و میاندورود برای افتتاح این دو کتابخانه، بطور ویژه از آقای کاظم قلم چی تشکر و سپاسگزاری کرد و اظهار داشت: عزم راسخ و همت بالای ایشان در مسیر گسترش و توسعه همه جانبه عرصه علمی، فرهنگی و آموزشی کشور حقیقتاً ستودنی است و باید بخاطر زحمات جناب آقای قلم چی در عرصه فرهنگ و آموزش کشور صمیمانه از ایشان قدردانی کرد.

وی افزود: با افتتاح این دو پروژه، هشت باب کتابخانه عمومی با مشارکت بنیاد علمی آموزشی قلم چی طی سه سال گذشته در روستاهای مازندران به بهره برداری رسیده است که با اراده مصممی که در ایشان دیده ایم حتما این روند ادامه خواهد داشت.

ولیپور با بیان اینکه مردم فهیم روستاهای زاغمرز و دارابکلا با پیشینه فرهنگی ای که از آنها سراغ داریم، حتما قدر این فرصت بزرگ ایجاد شده را خواهند دانست، اذعان داشت: یک کتابخانه روستایی باید کانون وحدت و همدلی و مهربانی باشد و امیدواریم این کتابخانه ها هیچوقت خلوت نباشد و همیشه فرزندان با استعداد این مناطق در آن به حال مطالعه و فعالیت های فرهنگی مشغول باشند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در پایان از دانش آموزان خواست تا از شخصیت انسان های موفق مانند آقای قلم چی الگو برداری کنند تا همانگونه که او امروز می تواند در میانه همه مشکلات و ناراحتی ها، دل مردم را شاد کنند، نوجوانانی داشته باشیم که بتوانند در آینده، با هوش و ذکاوت و علم و فرهنگ، میهنمان را آباد کنند و شادی را برای همه مردم کشور به ارمغان آورند.

گفتنی است در آئین افتتاحیه کتابخانه عمومی روستای دارابکلا، حسین منفردی، فرماندار و حجت الاسلام محمدی نسب، امام جمعه سورک هم حضور داشتند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار