میزان اثربخشی برنامه های مبارزه با اعتیاد باید افزایش یابد\
  • استاندار مازندران در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان:

میزان اثربخشی برنامه های مبارزه با اعتیاد باید افزایش یابد

  • کد خبر: 2111420
  • چاپ
  • انتشار: 26 دی 1398 - 18:32

استناد نیوز، احمد حسین زادگان بازگشت بهبودیافتگان به جامعه را در سایه آموزش، پذیرش اجتماعی و تسهیلات برای اشتغال یک ضرورت عنوان کرد و گفت: کار بر روی موضوع جامعه پذیری بهبودیافتگان و پذیرش آنان از سوی جامعه و خانواده باید بطور جدی در دستور دستگاه های مسئول قرار گیرد.

به گزارش استناد نیوز، احمد حسین زادگان در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که با حضور معاونین و مدیران کشوری این ستاد در استانداری تشکیل شد، با بیان این مطلب، افزود: تمهید بستر های فرهنگی جامعه برای پذیرش بهبود یافتگان اعتیاد از مهم ترین مسئولیت های دستگاه های متولی مبارزه و پیشگیری از مواد مخدر است.

رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران، یادآور شد: باید میزان اثربخشی برنامه های مبارزه با مواد مخدر در حوزه های مختلف درمان، پیشگیری و ... با انجام کار پژوهشی و آموزشی ارتقا یابد.

وی بر بهره گیری از کا هنرمندانه و خلاق بویژه استفاده از ظرفیت بالای هنر و ادبیات در قالب قصه، فیلم، مستند سازی و انواع شکل های موثر هنری در این راستا تاکید کرد و بیان داشت: از فرصت صدا و سیما و فرهنگ و هنر باید به شکل خاص برای ارتقاء اثربخشی برنامه های این حوزه استفاده شود و برای این بخش ها نیاز است اعتبارات کافی قائل شد.

استاندار استفاده از توانمندی سمن های مردم نهاد در پیشگیری و درمان اعتیاد را تاثیرگذار دانست و تصریح نمود: در مازندران گام های خوبی در ایجاد سمن های تخصصی، روستایی و دانش آموزی برای بهره گیری از این ظرفیت بزرگ برداشته شده و در تلاشیم تا به لحاظ کمی و کیفی سمن ها را تقویت کنیم.

استاندار مازندران باردیگر انجام پژوهش های علمی و متقن در این حوزه را در برنامه ریزی های پیش رو موثر و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: آمارها نشان می دهد وضعیت مصرف و اعتیاد در مازندران بهتر از دیگر مناطق کشور است که می طلبد با حمایت بیشتر از استان از سوی مسئولان ملی این روند تداوم یابد و تقویت شود.

گفتنی است، در این جلسه کمیته های فرهنگی و پیشگیری، مقابله با عرضه، درمان و حمایت های اجتماعی، توسعه مشارکت های مردمی و کمیته حقوقی این شورا به ارایه گزارش و طرح مطالبات و نیازمندی ها در حوزه های مرتبط پرداختند و مقرر شد با بررسی های لازم این نیازها از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور تامین و تقویت شود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار